וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הושג תקציב להפעלת גבעת התחמושת

טל שלו

20.2.2012 / 20:48

נציגי העמותה המפעילה את האתר הגיעו להסדר מול משרד הביטחון ומשרד האוצר, בתיווכו של מזכיר הממשלה צבי האוזר. העמותה: גאים להניף מחדש את הדגל על ראש התורן

צריך היה הרבה מזל: מסתמן שאתר גבעת התחמושת בירושלים יוכל להישאר פתוח למבקרים. נציגי משרד הביטחון, נציגי משרד האוצר ואנשי העמותה המפעילה את האתר נפגשו עם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, והגיעו הערב (שני) להבנות שיביאו להזרמת מיליוני שקלים לעמותה בכמה שלבים. התכנית תאפשר ככל הנראה להציל את האתר ההיסטורי מסגירה. לפי הסיכום, באתר צפויות להתקיים עבודות שיקום ושדרוג "משמעותיות", כלשון פרסום לשכת ראש הממשלה, במסגרת תקציב תכנית אתרי מורשת, שמרכז האוזר. בנוסף, נמסר מהעמותה כי במהלך הישיבה הוחלט לפעול לקידום חוק גבעת התחמושת, שיקבע בחוק את תקצוב האתר ואת אופן פעילותו.

תוכנית אתרי המורשת, שהושקה לפני שנתיים, מהווה את אחת מתוכניות הדגל של ממשלת נתניהו, במסגרתה יוקצו בשנים הקרובות מאות מיליוני שקלים מתקציב הממשלה ומכספי תרומות לשיקום ושחזור אתרים בעלי חשיבות היסטורית, יהודית וציונית בישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על ההסדר המתגבש, ואמר כי "מורשת הגבורה של חיילי צה"ל תימשך". הוא הוסיף כי "גבעת התחמושת תישאר פתוחה, כדי שכל אזרחי ישראל יוכלו להמשיך ולעמוד על האדמה שבה התרחש סיפור הגבורה של מלחמת ששת הימים".

יו"ר העמותה המפעילה את האתר, מנחם לנדאו, אמר: "אנו שמחים על השגת הסיכום שימנע את סגירת האתר, ורוצים להודות לראש הממשלה על התערבותו האישית שהצילה את האתר, ושמנעה כאב גדול מאזרחי ישראל, מלוחמים ומבני המשפחות השכולות. לנדאו הוסיף: "אנו מקווים ומאמינים כי הממשלה תפעל יחד עמנו לפיתוח מואץ ושיקום של האתר כדי לאפשר לבני נוער, חיילים ואזרחים מהארץ ומחו"ל להיחשף למורשת הקרב המפוארת ולערכי הלוחמים, כדי שנוכל להחדיר בדור ההמשך את הרוח המיוחדת של הקרב על גבעת התחמושת. אנו שמחים וגאים להניף מחדש את הדגל על ראש התורן, ולאפשר את המשך הפעלתו של האתר".

ראיון עם צבי האוזר: המאבק על שימור אתרי המורשת

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully