וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מטען התפוצץ ליד ראש צוות משקיפי האו"ם

ניר יהב

20.5.2012 / 16:44

רכבו של רוברט מוד עצר במחסום בעיר דומא ואז הופעל המטען בסמטה המרוחקת כ-150 מטרים בלבד. בכלי התקשורת הסוריים רמזו כי המורדים הם שאחראים לפיצוץ, שפצע 30 בני אדם

מטען צד התפוצץ היום (ראשון) במרחק של כ-150 מטרים מראש צוות המשקיפים על הפסקת האש בסוריה, רוברט מוד, בעיר דומא שבפרברי דמשק - כך דיווחו עדי ראייה. רכבו של מוד עצר במחסום צבאי ואז הופעל המטען בסמטה סמוכה למקום. ראש צוות המשקיפים עזב את המקום והוא לא נפגע כתוצאה מהפיצוץ. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה", 30 בני אדם נפצעו בפיצוץ. אף לא אחד מהם משתייך לצוות המשקיפים.

בדיווחים בכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה נרמז כי המורדים הסורים עומדים מאחורי הפיצוץ שמטרתו הייתה לפגוע בצוות המשקיפים הבינלאומי. "חמושים ירו לעבר מחסום של צבא סוריה בעת שמשלחת המשקיפים של האו"ם הייתה באזור", נמסר. במקביל דיווחה רשת הטלוויזיה הסורית הממלכתית כי מספר המשקיפים הבינלאומיים שביקרו בכפר חריטה שבמחוז דיר א-זור עומד על 20.

מוקדם יותר נפוצו דיווחים ברשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" ו-"אל-ערביה", שהסתמכו על קצינים שערקו מצבא סוריה, ולפיהם הצבא הסורי החופשי הצליח לחסל במהלך עימותים חמושים הלילה בדמשק את הצמרת הביטחונית הסורית שכוללת בין היתר את גיסו של הנשיא אסד, אסף שאוכת, את שר הפנים מוחמד שעאר, את שר ההגנה דאוד ראג'חה ואת שר ההגנה לשעבר חסן תורכמאני.

גורם סורי רשמי הכחיש בתוקף את הדיווחים שפורסמו ואמר כי הם "נטולי שחר". במקביל הופיעו תורכמאני ושעאר בכלי התקשורת הממלכתיים והכחישו בקולם את הדיווחים. תורכמאני, המכהן כיום כעוזרו של נשיא המדינה, אמר: "מה שפורסם בערוצים אל-ג'זירה ואל-ערביה חסרי בסיס ומטרתם להוליך שולל את הציבור". שר הפנים שעאר הופיע אף הוא בתקשורת והבהיר כי אין כל אמת בדיווחים: "כולם יודעים שמדובר בשקרים ברורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully