וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן דרשה מחיזבאללה להימנע מתקיפת ישראל?

משה-חי הגיגת

17.5.2012 / 13:23

התקשורת האירנית סוערת בעקבות דיווח, שהוכחש, על השיחה בין חסן נסראללה למפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני - איש הצללים של חמינאי, שמדינות סרות למרותו

ב-24 השעות האחרונות רוחשים אתרי החדשות באירן סביב סיפורה של שיחת טלפון - שהתקיימה או לא - בין קאסם סולימאני, מפקד "כוחות קודס" של משמרות המהפכה (הגוף האחראי על "הפצת המהפכה" בעולם, קרי, פעילות טרור) לבין מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה.

בדיווחים נמסר בתחילה כי סולימאני שוחח עם מנהיג הארגון השיעי-לבנוני והזהיר אותו מפני תקיפת ישראל במתקפת מנע מקדימה. על פי הדיווחים, אמר סולימאני לנסראללה כי "יש לעמוד באופן נחרץ אל מול השקפות קיצוניות ורדיקליות", וכי "צריך להגביל את האחריות שנמצאת בידיהם של כאלו המסכימים לתקיפה מוקדמת על המשטר הציוני".

שעה קלה לאחר מכן כבר הוציאה לשכת הדובר של משמרות המהפכה הודעה המכחישה את הדברים, מפיו של סולימאני עצמו - שאמר כי "מדובר בשקר גדול והמצאה מסולפת שיצאה תחת ידי הציונים".

משמרות שיש להן מדינה

בין אם השיחה אכן התקיימה ובין אם לאו, עצם העיסוק בנושא מעיד על הכוח הרב המיוחס כיום בעולם בכלל ובעולם האיסלמי בפרט למשמרות המהפכה, ל"כוח קודס" ולאיש העומד בראשו.

משמרות המהפכה הפכו בשנים האחרונות לגולם שקם על יוצרו, ולמעשה הולכים ותופסים מדי יום עוד ועוד משאבים ברפובליקה האיסלמית, עד כדי מצב של "צבא שיש לו מדינה". במסגרת המשמרות, הולך כוח קודס ומתבלט, כשהוא צובר ב-20 השנים האחרונות עוד ועוד פעילות של טרור מדינתי או סמי-מדינתי נגד יעדים שונים בעולם.

סולימאני, כמפקד הכוח, הפך בשנים האחרונות לאחת מדמויות המפתח של אירן במזרח התיכון ובעולם כולו - כזה שמנהיגים שונים באזור סרים למרותו, והוראותיו השונות (שמגיעות כמובן מהאיש היחיד שמעליו, מנהיג אירן עלי חמינאי), הופכות לפקודות עבור אותם מנהיגים.

היקף הפעילות האירנית המדינית-צבאית בעולם, בין אם מדובר במו"מ בנושא הגרעין או בשיחות טלפון כדוגמת זו שהוזכרה, גם מעידה שוב על השאיפות האירניות מרחיקות הלכת, וכמיהתה של הרפובליקה האיסלמית לשפר את מעמדה כמעצמה אזורית, במיוחד לנוכח "האביב הערבי", תוך ניצול העמדה שבה היא מחזיקה כיום כבכירת המדינות השיעיות בעולם האיסלאמי. אחרי הכל, כוחה של שיחת טלפון אחת בין סולימאני לנסראללה גדול יותר מעוד נאום מתרברב של הנשיא אחמדינג'ד.

לקריאה נוספת:
איש הצללים של הטרור האירני יוצא לאור
אירן: 100,000 דולר על ראשו של ראפר ש"חילל קודש"
באירן, שנות ה-80' היו דווקא תקופה פוריה למדי
האירנים באמת רוצים דמוקרטיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully