וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורס הצעיר בכפר גלעדי - למעצר בית; המשפחה זועמת

קובי דוד

15.5.2012 / 12:15

צחי גבאי, שדרס למוות את הצעיר ראובן לבוט מחוץ לפאב "הבועה" בקיבוץ, שוחרר למעצר בית חלקי ויוכל לעבוד בשטחים החקלאיים של משפחתו. "הדורס חוזר לחייו והחיים שלנו נעצרו"

צחי גבאי בן ה-28, הנאשם בדריסתו למוות של ראובן לבוט בן -19 מקריית שמונה, שוחרר לפני כשבועיים למעצר בית בהוראת בית המשפט המחוזי בנצרת. גבאי, תושב כפר יובל, דרס את הצעיר לפני כחודש וחצי מחוץ לפאב "הבועה" שבכפר גלעדי, לאחר שהיה מעורב בקטטה שהתפתחה שם, ועזב את המקום כשהוא שיכור. במסגרת מעצר הבית, ניתנה לגבאי האפשרות לעבוד בשעות הבוקר בשטחים החקלאיים השייכים למשפחתו, ולאחר מכן לשוב למעצר הבית.

דיון בכתב אישום של צחי גבאי הנאשם בדריסתו של ראובן לבוט בכפר גלעדי, אפריל 2012. ערן גילווארג
"ראובן כבר לא ישוב אלינו בחזרה, למרות זאת הנהג הדורס ממשיך את חייו כרגיל". הנאשם וסנגורו לפני כחודש בבית המשפט/ערן גילווארג

בני משפחתו של לבוט הביעו זעם על החלטת בית המשפט לשחרר את הדורס, זאת על אף כתב האישום החמור שהוגש נגדו בגין הריגה, נהיגה בשכרות ונהיגה בקלות ראש ובחוסר זהירות. "ראובן כבר לא ישוב אלינו בחזרה, למרות זאת הנהג הדורס ממשיך את חייו כרגיל", אמר בצער איגור, אביו של ראובן, בשיחה עם וואלה ! חדשות. "עדיין לא עיכלנו את לכתו בטרם עת של ראובן, ומי שאחראי למותו כבר שוחרר למעצר בית חלקי". סיפר אביו איגור, "הכי חמור שהוא מתחיל עכשיו תהליך של שיקום, חוזר לחייו הרגילים, כאילו כלום לא קרה, הוא ימשיך לקום כל בוקר ולעבוד כרגיל, בזמן שהחיים שלנו נעצרו ברגע שהבן שלי נהרג".

"הוא אפילו לא ביקש מאיתנו סליחה"

בהסתמך על כתב האישום, בני משפחתו של לבוט היו בטוחים כי בית המשפט ימצה עם גבאי את הדין עד תום, וכי הוא ישלם מחיר כבד, לדבריהם, על כך שגזל את חייו של הצעיר בטרם עת. כמו כן קיוותה המשפחה כי עונשו יהווה סימן אזהרה לשאר הנהגים הצעירים, שלא ינהגו ברכבם כשהם נתונים תחת השפעת אלכוהול. לפני כשבועיים, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, שאהר אטרש, נעתר לבקשתו של סנגורו של גבאי, עורך הדין דוד שפיגל, והחליט לשחררו למעצר בית חלקי. גבאי ישהה במעצר בית עד אמצע יוני, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

לדבריו של איגור, גבאי אפילו לא ביקש סליחה מהמשפחה. "הוא רצה להשתחרר למעצר בית, אבל לא דאג להתקשר ולבקש מאיתנו סליחה. לצערנו הרב, התנהלות בית המשפט גורמת לכך שמעשים כאלה ימשיכו לקרות, ונהגים ימשיכו לנהוג תחת השפעת אלכוהול, כל עוד לא תהיה אכיפה מוסדרות ודין הוגן לנאשמים".

סנגורו של גבאי אמר בתגובה כי "בית המשפט אמר את דברו. לא מדובר במקרה בו הנהג צריך לשהות במעצר עד תום הליכים כפי שדרשה המדינה. התיק ימשיך להתנהל בין כותלי בית המשפט וגבאי יפעל בהתאם להוראות שנקבעו".

עוד באותו נושא:
הצעיר שנדרס נטמן: "שצעירים לא ינהגו בקלות ראש"
אישום: "הדורס בכפר גלעדי נהג שיכור ובקלות ראש"
עורך דינו של החשוד בדריסה: "ניסו לבצע בו לינץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully