וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרתים בצפון מוחים: "גם אנחנו רוצים הסעות"

14.5.2012 / 19:35

מאז שהוחלט להפסיק את הנסיעות לחיילים מצפון לדרום ברכבת בימי ראשון בבוקר, הצליח צה"ל לשכנע את כולם שבטוח יותר לנסוע באוטובוסים. עכשיו גם החיילים הנוסעים צפונה רוצים

כזכור, צה"ל החליט בחודש ינואר להפסיק את נסיעת החיילים בחינם ברכבת מצפון לדרום בימי ראשון בבוקר בין השעות 6:00 ל-9:00. בצה"ל טענו שמקור ההחלטה לא נבע מאילוצי תקציב, אלא מרצון להיענות לבקשת רכבת ישראל לסייע להורדת הלחץ והעומסים בשעות אלו, למען רווחת אזרחי ישראל הנוסעים ברכבת. ההורים מחו, החיילים התמרמרו, אך באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הדגישו כי הנסיעה באוטובוס בטוחה ונוחה יותר.

כעת כשהמחאה הסתיימה והחיילים הגיבו בחיוב לשינוי, מגיעה המחאה ההפוכה: האיסור לנסוע ברכבת בשעות העומס הוטל על חיילים הנוסעים מצפון לדרום בלבד, והחיילים המגיעים מדרום לצפון ממשיכים לנסוע ברכבת. אולם עכשיו משנמצא כי הנסיעה באוטובוסים נוחה יותר עבור החיילים, גם הם מעוניינים בשינוי. החיילים מתלוננים על דוחק בקרונות, ועל ישיבה על הרצפה ועל המדרגות תחת סכנה ברורה. לדברי חיילים שעולים על הרכבת בעיקר בימי ראשון, הם נאלצים ברוב המקרים לעמוד במהלך רוב הנסיעה, או לשבת על הרצפה.

"אנחנו לא חיילים סוג בי"ת"

סמלת מחיל האוויר, שנסעה השבוע ביום ראשון ברכבת מבאר שבע לכיוון תל אביב, זועמת על האפליה. "אנחנו לא חיילים סוג בי"ת", ציינה החיילת. "אם טענו בצבא שהנסיעה באוטובוסים מצפון לדרום בימי ראשון היא בטוחה יותר ועדיפה על הג'ונגל ברכבת, אז למה מקפחים את החיילים מהדרום שנוסעים צפונה. שיעמידו גם לנו אוטובוסים במקום להידחס ברכבת בימי ראשון וחמישי". חייל נוסף שישב על מדרגות המובילות לפתח אחד הקרונות אמר כי "כשהחברים שלי מהצפון נסעו ברכבת לאזור הדרום, אמרו שזו סכנת נפשות לשבת על הרצפה בזמן הנסיעה, וכשאנחנו יושבים במעברים על הרצפה או עומדים כל הנסיעה צפונה זה בסדר? גם האזרחים סובלים מהבעיה ויושבים איתנו על הרצפה".

חיילים ואזרחים יושבים על הרצפה והמעברים ברכבת בעקבות הצפיפות, מאי 2012. ספק 500
גם הם יקבלו הסעות?/ספק 500

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי המערך הקיים להסעת חיילים בין השעות 6:00-9:00 בימי ראשון הוקם כתוצאה מהחלטה משותפת של רכבת ישראל וצה"ל, על מנת לתת מענה תחבורתי טוב יותר ונוח יותר לחיילי צה"ל, תוך מתן פתרון לעומסי התנועה ברכבת בימי ראשון בשעות הבוקר. "ההחלטה התבצעה לגבי הקווים מכיוון צפון לדרום בלבד לאור עומס הנוסעים בימי ראשון בבוקר. לא קיים צורך במענה חלופי לקווים שנוסעים מכיוון דרום לצפון, בשל כמות הנוסעים המצומצמת יותר, והיכולת להוביל את החיילים בצורה מסודרת ובטוחה", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully