וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: חיילים לא יוכלו לנסוע ברכבת בראשון בבוקר

8.1.2012 / 19:37

בסיכום שהושג בין צה"ל לרכבת ישראל, נקבע כי חיילים לא יוכלו לנסוע ברכבות בימי ראשון בין השעות 06:00-09:00 בבוקר, זאת בשל העומס הרב בשעות אלה. מנגד, יתוגבר מערך האוטובוסים

סוף לעומס על הרכבות בימי ראשון? צה"ל הגיע היום (ראשון) להסכם עם רכבת ישראל לפיו חיילי צה"ל לא ייסעו ברכבות בימי ראשון בין השעות 06:00-09:00, זאת על מנת להפחית את העומסים בקרונות. ההסכם ייכנס לתוקפו ב-22 בינואר, אז גם יעמידו שני הגופים מאות אוטובוסים נוספים לרשות החיילים. בצה"ל הגיעו לאחרונה גם להסכם עם הנהלת הרכבת הקלה לפיו חיילים ייסעו בחינם.

כחלק מאכיפת ההליך, ימנעו מאבטחי הרכבות מהחיילים לעלות לרכבת ויפנו אותם לאוטובוסים שימתינו להם בתחנות. עוד הוחלט כי מפקדיהם של חיילים שישתמשו באופן שעולה על הממוצע בכרטיסי הנסיעה ברכבת, יקבלו דיווח על החריגה ואף ייקנסו. תקציב צה"ל לתחבורה ציבורית נאמד על 650 מיליון שקלים בשנה, מהם עלות הנסיעה ברכבות נאמדת ב-130 מיליון שקלים.

בקשה נוספת של הרכבת להעתיק את המודל לימי חמישי נדחתה על ידי צה"ל. קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, ציין כי חלק מהאוטובוסים ייסעו ישירות מנהריה ועד באר שבע ובחלק מהקווים יהיו תחנות נוספות בדרך. "אין מדובר בתהליך שנועד לחסוך בכסף, והוא נולד כתוצאה מבקשה של רכבת ישראל", הוסיף הקצין הבכיר.

לוחמים מחטיבות החי"ר מתחו ביקורת על ההחלטה וטענו כי הענישו אותם, במקום להפריד ביניהם לבין חיילים לא-קרביים. לוחם מחטיבת גולני, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אני מתבייש במי שקיבל את ההחלטה. יש לוחמים שגרים ביישובים רחוקים בדרום ובצפון שצריכים להגיע לחורים בכל הארץ. הדרך הנוחה הייתה להגיע לרכבת וללכת לישון עד היעד האחרון. עכשיו נותנים לנו לרדוף אחרי האוטובוסים. זו חוצפה. חוסכים על חשבון הגב של הלוחמים. יכלו לתת עדיפות ללוחמים שמסכנים את החיים שלהם למען המדינה".

לוחם נוסף מהחטיבה אמר כי מדובר ב"החלטה גרועה. לוחמים לא רוצים לאחר לבסיס ובגלל זה לא עולים לאוטובוסים שנתקעים בפקקים או עוצרים כל חצי שנייה, כי מי שמאחר חוטף עונשים. עכשיו חיילים יעלו על טרמפים כי אין ברירה".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully