וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל לא מתרגשים: רק 200 חיילים שילמו על רכבת

22.1.2012 / 18:30

למרות התלונות הרבות מצד חיילים, כי נאלצו לשלם על הרכבת, בצה"ל טוענים כי הרוב הגדול השתמש באוטובוסים כמתוכנן. כמה חיילים ניצלו התחשבות המפקדים, ועלו על רכבת רק ב-9

ערן גילווארג

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, אדריאן הרבשטיין, ערן גילאוורג. עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

רק כ-200 חיילים, שנאלצו לנסוע ברכבת בשעות הבוקר (ראשון), רכשו כרטיס מכספם במקום לנסוע באוטובוסים שהציעה להם רכבת ישראל – כך טוענים היום בצה"ל, בתום היום הראשון שבו סורבו חיילים לנסוע בחינם ברכבת. בצה"ל לא התרגשו מהטענות לפיהם חיילים שפחדו לאחר לבסיסם שילמו בלית ברירה על כרטיס, וטוענים כי הנתונים נמוכים במיוחד. מנתוני הרכבת עולה כי המענה שהעניקה, בדמות 263 אוטובוסים, הסתיימה בהצלחה יחסית – לטענתם, 9,500 חיילים נסעו באוטובוסים, מתוך כ-12,000 שמעריכים בצה"ל כי היו צפויים להגיע לתחנות הרכבת מנהריה ועד תל אביב. הנתונים של צה"ל נמוכים מעט יותר, ועומדים על כ-7,000 נוסעים – אך בכל מקרה ברור כי האוטובוסים לא נותרו ריקים.

חיילים ברכבת לב המפרץ בחיפה, בבוקר הראשון בו נאסר עליהם לנסוע ברכבות מ6:00 עד 9:00, ינואר 2012. ערן גילווארג
ידעו שהמפקדים יתחשבו, ואיחרו במודע. תחנת הרכבת לב המפרץ, היום/ערן גילווארג

חיילים, כמו חיילים, הצליחו למצוא "פתרונות יצירתיים". כ-2,500 חיילים עלו בעצמם על קווי האוטובוס הרגילים, וההערכה היא כי כמה אלפים ניצלו את הנחיית סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, למפקדים, לפיהם יש להימנע מהענשת החיילים שיערכו בבוקר הראשון של הסידור החדש, ועלו על הרכבת בשעה 09:00, כפי שהותר להם – ואיחרו באופן מכוון.

בצה"ל מקווים: הרכבת תקנה עוד קרונות

איסוף הנתונים לא הייתה משימה פשוטה כלל; ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף דן ביטון, הקים חמ"ל מיוחד שאסף את הנתונים בזמן אמת מתחנות הרכבת השונות, בהן הוצבו קצינים בכירים בחיל. אלוף נווה עצמו עלה לאוטובוס בתחנת הרכבת בבנימינה, והצטרף אל החיילים בנסיעה לבסיס הקריה בתל אביב. לדברי קצין בכיר, בצה"ל מרוצים מהפיילוט. "נקיים מדי שבוע דיון להערכת המצב", הוא אמר, "ובתום חודש נקבל החלטות. אם נרגיש שזה פוגע בתפקוד הצבא ורווחת החיילים, ההחלטה תשתנה".

עם זאת, הקצין העריך כי ייתכן שהבשורה תגיע דווקא מכיוון רכבת ישראל, שתעדיף בסופו של דבר לרכוש קרונות נוספים לרכבת, כדי לחסוך בעלות הגבוהה של 300 אוטובוסים אותם הם נדרשים להעמיד מדי יום ראשון בתחנות.

עוד בנושא
ההסדר החדש ביום א’: חיילים שילמו על הנסיעה ברכבת
חיילים לקראת יום א’: ”ברכבת לא חושבים עלינו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully