וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים לקראת יום א': "ברכבת לא חושבים עלינו"

19.1.2012 / 20:32

ביום ראשון הקרוב ייכנס לתוקף האיסור על נסיעת חיילים בחינם ברכבת בשעות הבוקר. קצין בכיר: "אנחנו עושים זאת למען החיילים". חיילים: "למה לפגוע לנו בתחבורה?"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד שלושה ימים תיכנס לתוקף התקנה החדשה הקובעת כי חיילי צה"ל לא יוכלו לנסוע בחינם ברכבת ישראל בימי ראשון בבוקר, כנהוג בעבר. קצין בכיר בצה"ל סיפר היום (חמישי) לוואלה! חדשות על היערכות הצבא לשינוי. "ביום ראשון יעמדו לרשות החיילים 300 אוטובוסים בשעות הבוקר כדי להיות ערוכים לקליטת החיילים, ללא כל עלות. האוטובוסים יפעלו מנהריה ועד לתל אביב. מתל אביב דרומה כל נסיעות הרכבות נשארות כמו שהיה. חלק מנסיעות האוטובוסים יהיו ישירות לבסיסים", אמר הקצין.

ההסכם בין צה"ל לרכבת ישראל, שהושג לפני כשבועיים, קובע כי חיילים לא ייסעו ברכבות בימי ראשון בין השעות 06:00-09:00, וזאת על מנת להפחית את העומסים בקרונות. כחלק מאכיפת ההסכם, ימנעו מאבטחי הרכבת מהחיילים לעלות לרכבת ויפנו אותם לאוטובוסים שימתינו להם בתחנות. עוד הוחלט כי מפקדיהם של חיילים שישתמשו באופן שעולה על הממוצע בכרטיסי הנסיעה ברכבת, יקבלו דיווח על החריגה ואף ייקנסו. תקציב צה"ל לתחבורה ציבורית נאמד על 650 מיליון שקלים בשנה, מהם עלות הנסיעה ברכבות נאמדת ב-130 מיליון שקלים. במקביל, בצה"ל הגיעו לאחרונה להסכם עם הנהלת הרכבת הקלה בירושלים לפיו חיילים ייסעו בחינם.

"לא צריכים ללכת מלחמות באוטובוסים"

"החיילים משרתים את המדינה, ולבוא לפגוע להם בתחבורה זה לא דבר נכון", אמרה חיילת לוואלה! חדשות. חיילים אחרים סיפרו כי הם מבינים את הבעיה הקיימת היום, אך הביעו חשש וספקנות לגבי הצלחת התהליך. "יש צפיפות נוראית בראשון בבוקר, אבל צריך למצוא לזה פתרון. זו הרגשה ממש לא נעימה, כאילו לא חושבים על החיילים בכלל. אנחנו לא צריכים להידחף וללכת מלחמות על זה באוטובוסים", אמר אחד החיילים. חייל נוסף דווקא תמך במהלך, "הרכבות צפופות בצורה קיצונית. כל עוד מספקים שירותי הסעה בצורה נורמלית, זה בסדר והגיוני", אמר.

"אלו אוטובוסים רק לחיילים ולדעתי מדובר במצב טוב יותר מהמצב הנוכחי. יש לי שתי בנות תאומות בצבא. אחת בשיזפון והשנייה בבה"ד 1, ושתיהן מגיעות דרומה ונוסעות באוטובוסים. אנחנו עושים זאת למען החיילים", אמר הקצין הבכיר. הוא ציין גם כי אם חיילים יאחרו ביום ראשון הם לא יענשו. זו ההנחיה שיצאה גם מלשכת סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נוה. הקצין הסביר את ההגיון שעמד מאחורי החלטת הצבא. לדבריו, "השינויים הכספיים עם הרכבת הם לא מה שהוביל אותנו לשינוי עם הרכבות. אל תעוותו את התמונה. בימי ראשון המחיר נותר אותו מחיר", אמר, והוסיף כי "לנגד עיניי יש מפה של כל התחנות בארץ וכמה חיילים מגיעים לשם בכל שעות הבוקר, ושם נציב אוטובוסים. 25 תחנות עיקריות ושש תחנות בהן ישתמשו החיילים בתחבורה ציבורית. בימי חמישי, לעומת זאת, העומס פחות משמעותי".

נראה כי החיילים יאלצו לעבור את יום ראשון הקרוב בכדי להבין האם המהלך ישנה את המצב לטובה או שמא לרעה. כך או כך, כפי שאמרה אחת החיילות, "האמת שזה קצת חוסר אונים - אין לנו באמת מה לעשות עם הנושא, כי אסור לנו לצאת נגד זה".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

אושר: חיילים לא יוכלו לנסוע ברכבת בראשון בבוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully