וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הקרקע בשכונת האולפנה: "אדמתי איננה למכירה"

יהושע בריינר

14.5.2012 / 12:51

חרבי חסן, תושב הכפר הסמוך לבית אל, טען כי האפשרות שהציע ברק לרכישת הקרקע עליה נבנו המבנים שאמורים להתפנות, אינה רלוונטית "גם לא תמורת עשרות מיליונים"

"לקנות את אדמתי? אני מצטער מאוד, אבל הקרקע שלי בבית אל איננה למכירה, גם לא תמורת עשרות מיליונים", כך הודיע היום (שני) חרבי חסן, אחד מבעלי האדמות מהכפר דורא אל קרע, שעל אדמותיו נבנתה שכונת האולפנה בבית אל. חסן אמר את הדברים בתגובה להתבטאות של שר הביטחון, אהוד ברק, הבוקר, לפיה ישנה אפשרות כי הממשלה תרכוש את הקרקע בבית אל.

חסן, תושב הכפר הסמוך לבית אל, הוא אחד משני הבעלים להם שייכת הקרקע עליה נבנו חמשת המבנים בהם מתגוררות 30 משפחות. חסן הוא שהגיש את העתירה לבג"ץ, באמצעות ארגון "יש דין", שהובילה להוראת בית המשפט לפנות את הבתים בעוד פחות מ-60 יום.

חסן הבהיר כי ההצעה לפיה הממשלה תרכוש את הקרקעות מהבעלים הפלסטיניים, שהועלתה בין היתר גם בישיבה מיוחדת בראשות ראש הממשלה, איננה רלוונטית. "אני לא יודע מאיפה מביאים את הרעיונות האלה", אמר לוואלה! חדשות, "בוא נגיד את זה ככה - האדמה איננה למכירה. כל מה שאני רוצה הוא שיקיימו את החלטת בג"ץ להוריד את המבנים. למרות דבריו של ברק, אף גורם רשמי מעולם לא פנה אליי אבל גם אם ייפנה, אני לא מוכר את הקרקע גם לא תמורת עשרות מיליוני דולרים. מה אני אעשה עם הכסף? אני בן 70 שנה ואולי מחר אמות. הקרקע הזו שייכת למשפחתי כבר למעלה מ-300 שנה ואני קיבלתי אותה בירושה מהסבא רבא שלי ואני רוצה להוריש אותה לנכדיי. אין סיכוי שנסכים למכור אותה".

"זקן שכמותי לא יכול להלחם בצבא שלם"

בין היתר, הועלתה בישיבת שרי הממשלה המיוחדת שהתכנסה בימים האחרונים גם אפשרות שהקרקע תופקע בצו צבאי ויינתן פיצוי לבעלים. לאפשרות הזו מתנגדים המשפטנים, אולם גם הבעלים אינו מתכוון להיענות לבקשה.

"אם הם רוצים לקחת ממני את האדמה, שייקחו, אבל בית המשפט העליון אמר במפורש שזו אדמתי הפרטית, אז האם הצבא שלכם הוא מעל לחוק במדינה? כל מה שאני יכול לעשות זה להלחם נגד ההחלטות הללו בבתי המשפט, אך עליכם להבין שאם היום אתם פוגעים בקניין הפרטי של ערבי, מחר תפגעו בקניין הפרטי של יהודים. אם אינכם מקיימים את החלטות בג"ץ, אז אתם יכולים לומר לדמוקרטיה להתראות. זקן שכמותי לא יכול להלחם בצבא שלם. אם לא יחזירו לי את האדמה, אני אמשיך ללכת לכל בית משפט בעולם ואם לא - שאלוהים ישפוט את כולנו".

עוד בנושא
תושבי גבעת האולפנה עתרו לבג"ץ: להקפיא הריסת הבתים
מבחן ראשון לקואליציה: דיון מיוחד על גבעת האולפנה
"אם שכונת האולפנה תיהרס - הליכוד יאבד את השלטון"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully