וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם שכונת האולפנה תיהרס - הליכוד יאבד את השלטון"

יהושע בריינר ופנחס וולף

7.5.2012 / 18:44

מתנחלים זועמים לנוכח ההוראה להרוס הבתים בהתנחלות בית אל שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים בתוך 60 יום. שרים פועלים לקידום חוק עוקף בג"ץ, ובשמאל מרוצים: "נכון ובוגר"

"אם שכונת האולפנה תיהרס – הליכוד יאבד את השלטון" – כך הזהירו היום (שני) ראשי המתנחלים בעקבות החלטת בג"ץ על הריסת חמישה הבתים בהתנחלות בית אל, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים, בתוך 60 יום. "מדובר בהחלטה חמורה מאוד, שאפשר היה למנוע אותה", אמר ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים. "בכוונתנו לדרוש מחברי הכנסת בדרישה תקיפה להעביר בדחיפות בממשלה את חוק ההסדרה, אחרת רוב ההתיישבות בסכנת הריסה. הליכוד שדוגל בבניין יהודה ושומרון צריך לשנס מותניים אחרת הם לא יהיו בשלטון. אינני רואה אפשרות שהשכונה תיהרס. אני מצפה מהממשלה שעדיין שולטת. שכונת האולפנה תעמוד עוד ימים רבים אם ראש הממשלה יקבל החלטה אמיצה. נתניהו בעצמו אמר שהריסת השכונה היא גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה, אז מה אנחנו נגיד?".

גבעת האולפנה צילום אווירי. שלום עכשיו, ספק 500
"אם תיהרס השכונה - יאבד הליכוד את השלטון". גבעת האולפנה/ספק 500, שלום עכשיו

למרות פסק הדין, תושב השכונה הראל כהן הפגין ביטחון שהשכונה לא תיהרס. "כעת הגיעה שעתה של ממשלת ישראל לקיים ולצקת תוכן בהבטחתו של ראש הממשלה נתניהו כי הריסת שכונת האולפנה היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. על הממשלה לחוקק את חוקי ההסדרה שימנעו את הריסתם של 9,000 יחידות הדיור ביהודה ושומרון הנמצאות בסטאטוס. אני בטוח שהמדינה לא תהרוס את ביתי, בניגוד לבית שלך, הבית שלי בטוח יותר כי ראש הממשלה אמר שהמקום לא ייהרס. אני אישית קיבלתי הבטחה מהשר בני בגין שאם אכן לא תוותר ברירה אחרת, בגין יתמוך בחקיקה שעד כה התנגד לה. הולכים להרוס עכשיו 9,000 יחידות דיור? ברגע שכל אזרח יעתור נגד מבנים אחרים - אוטומטית יהרסו גם אותם. הבג"ץ גילה שהממשלה בנתה במשך 45 שנה אלפי יחידות דיור על קרקעות בלי לגמור את הליכי ההסדרה וכרגע הממשלה תיאלץ למנוע את זה".

השר גדעון סער אמר בתגובה כי "פסיקת בג?ץ בנושא שכונת האולפנה אינה צודקת. יש לשקול גם אפשרות של חקיקה כדי למנוע הריסת בתי השכונה". יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, מנסה בשעה זו לתאם עם ראשי סיעות הקואליציה מהלך לדחיית פיזור הכנסת, בניסיון לחוקק לפני הפיזור את חוק ההסדרה ולמנוע את הריסת שכונת האולפנה. יש לציין כי מדובר במהלך שסיכוייו להצליח קלושים. לדברי הרשקוביץ, "בג"ץ לא אמור להכתיב לממשלה את סדר היום המדיני. יש להעביר בחקיקת בזק את חוק ההסדרה".

השר יולי אדלשטיין אמר כי "מדובר במשפחות נורמטיביות שלקחו משכנתא מהמדינה כדי להיכנס לבתים שנבנו בסיוע משרד השיכון". "כפי שהזהרנו לא פעם - ללא טיפול באמצעות חקיקה לא יימצא פתרון". אדלשטיין הוסיף: "אני רוצה לראות מי הגיבור שיעז לפנות, בין שאר המשפחות, את ילדי משפחת דיקשטיין ששכלו את הוריהם בפיגוע דמים".

"על היועץ המשפטי לממשלה להתפטר"

בשמאל בירכו על החלטת בג"ץ. ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "המדינה לא התביישה לבוא לבית המשפט ולבקש לבטל פסק דין חלוט. בג"ץ גילה בגרות ונכונות להגן על שלטון החוק ודחה את בקשתה - וזהו תחילת שינוי". לדבריו, "המחדלים והכשלים של הממשלה הרעה הזאת הולכים ומתבלטים לעיני הציבור".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה ליועץ המשפטי לממשלה להתפטר בעקבות מה שהגדירה: "הכישלון המוסרי והמקצועי בתיק האולפנה. מרצ מברכת על כך שבג"ץ דחה את בקשתה השערורייתית של הממשלה. על היועץ המשפטי היה למנוע את הגשתה", אמרה גלאון, והוסיפה: "ראש הממשלה ייענש על התרגיל שרקח - להגיש בקשה לביטול פסק דין יומיים לפני התאריך האחרון לביצועו - בכך שיאלץ לפנות את המתנחלים שבנו על קרקע פרטית בעיצומה של מערכת בחירות".

מוקדם יותר דחה הרכב שופטי בג"ץ בראשות הנשיא אשר גרוניס את עתירת המדינה לדון מחדש בפסק הדין שניתן לפינוי חמישה בתים שנבנו בהתנחלות, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים. עם זאת, העניקו השופטים ארכה למדינה של 60 יום להריסת הבתים. המדינה הייתה אמורה להרוס את הבתים עד ה-1 במאי, בהוראת בג"ץ - אך לא עשתה כן עד כה.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully