וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטי בג"ץ: "למה אחרי שנה טרם פינו גבעת האולפנה?"

יהושע בריינר

6.5.2012 / 11:32

הפרקליטות ביקשה מהשופטים דחייה של 60 יום בהריסת המבנים בבית אל, וספגה ביקורת מצד השופטים. "התחייבתם לפנות את המבנים, זו לא הייתה התחייבות וולונטרית. התיק נסגר"

קובי נתן

(צילום: קובי נתן, עריכה: יאיר דניאל)

שופטי בג"ץ מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על המדינה, במהלך דיון בבקשתה לדחות את הריסת שכונת האולפנה בבית אל. כבר בתחילת הדיון, תקפו השופטים עוזי פוגלמן וסלים ג'ובראן את נציגת הפרקליטות, אשר ביקשה לקבל דחייה של 60 יום בהריסת המבנים. "אני לא מבין את המסגרת המשפטית של הבקשה, יש לזה תקדים?", תמה השופט פוגלמן. "אני לא מכיר דוגמה שבה פותחים מחדש תיק עם פסק דין. הרי התחייבתם לפנות את המבנים, זו לא הייתה התחייבות וולונטרית. התיק נסגר. האם עכשיו בכל פסק דין תבוא המדינה ותגיד שהמדיניות השתנתה ותבקש לפתוח את התיק? לאן זה יוביל?"

השופט ג'ובראן היה תקיף הרבה יותר בתגובתו לבקשה: "מה עשיתם בשנה האחרונה שבה התחייבתם לפנות את המבנים?", שאל במהלך הדיון. "אלא אם כן לא התכוונתם ליישם את ההתחייבות. קשה לי לחיות עם טענות כאלה".

אסנת מנדל מפרקליטות המדינה שבה והדגישה כי מדובר בבקשה חריגה, ואמרה כי כל שהמדינה מבקשת הוא דחיה של 60 יום במציאת פתרון לאור בקשת הדרג המדיני. בתגובה, תקף השופט פוגלמן, ואמר: "כשהמדינה מצהירה שהיא תעשה משהו, וראש הממשלה מתחייב לעשות משהו, אנו לא מעלים על הדעת שהדבר לא ייעשה. יש קטע של כבוד הדדי בין הרשויות".

"רק רוצה את הקרקע שלי בחזרה"

תושבי הכפר דורא אל-קרע, בעלי הקרקע בשכונת האולפנה, הגיעו אף הם לאולם בית המשפט העליון. עורך הדין מיכאל ספרד, המייצג את העותרים מטען ארגון "יש דין", תקף את עמדת המדינה, ושאל איזה תוקף מוסרי יש לעמדת המדינה. "היועץ המשפטי לממשלה היה צריך להתפטר ולא להגיש את הבקשה כדי להגן בגופו על שלטון החוק", אמר ספרד, "הרי כשכתבו את פקודת ביזיון בית המשפט לא העלו על הדעת שהמדינה לא תכבד את התחייבויותיה. האם רוצים שיאסרו את ראש הממשלה בגין ביזיון בית המשפט?".

"אני רק רוצה את הקרקע שלי בחזרה", כך אמר היום בתום הדיון בבג"ץ חרבי חסאן, תושב הכפר דורא אל קרע, שעל אדמתו נבנתה שכונת האולפנה בבית אל. חסאן ובעל הקרקע הנוסף שהו באולם הדיונים בירושלים והיו עדים לביקורת הקשה שהטיחו השופטים בנציגת הפרקליטות. "אני מאמין ומקווה שהשופטים ייפסקו לטובתנו, אני אופטימי. היה דיון חיובי". חסאן סיפר על אדמתו שסופחה לבית אל. "הפעם האחרונה שהייתי בה היה לפני עשרים שנה, אולם מאז הצבא חסם את הכניסה אליה והפך אותה לשטח צבאי סגור. אין לי דבר נגד המתנחלים מלבד העובדה שהם פלשו לאדמתי, בנו עליה והשתלטו על המקום. זו הקרקע שלנו כבר מאות שנים, איש מבני המשפחה מעולם לא מכר אותה".

בבית המשפט נכח גם תושב השכונה כיום הראל כהן, שסיפר כי הקרקע במקום נרכשה כדין. "אין לנו טענות לבג"ץ", אמר. "המדינה היא זו שיישבה אותנו בשכונה והיא זו שצריכה לדאוג לזכויות האדם של תושביה. שמונה שנים גרנו במקום עד שבא בן דוד של בעל הקרקע וטוען שהיא שלו, אך לנו אין ספק שרכשנו את הקרקע מהבעלים האמיתיים. אם יש ספק, אז על בית המשפט המחוזי להכריע בתיק ולא על הפרקליטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully