וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגבעת האולפנה מרוצים: "לא הורסים שכונה שלמה"

יהושע בריינר

27.4.2012 / 16:27

בקשת המדינה לדחות את פינוי השכונה לטובת בירור מחדש של מעמדה המשפטי, התקבלה בסיפוק אצל המתנחלים. מגישי העתירה: "הממשלה הכריזה מלחמה על שלטון החוק"

בשכונת גבעת האולפנה שבבית אל קיבלו הבוקר (שישי) בסיפוק את הבשורה לפיה המדינה תבקש לדחות את הפינוי המיועד לשכונה, ובמקביל, ייבחן מחדש מעמדה המשפטי. לאחר הודעת הפרקליטות לבג"ץ, הביעו 30 המשפחות בשכונה שביעות רצון מכך שהלחץ הפוליטי הכבד שהפעילו בשבועות האחרונים על הממשלה, נשא פירות, ובא לידי ביטוי בהודעת הפרקליטות לבית המשפט העליון.


"תושבי שכונת האולפנה מלאי סיפוק מן העובדה שגם פרקליטות המדינה התיישרה עם הקו של הריבון, כלומר הממשלה, מכיוון שהריסה של 9,000 יחידות דיור - פי עשרה מגוש קטיף - באמתלה משפטית כביכול, אינה באה בחשבון", אמר הראל כהן, תושב שכונת האולפנה. "התושבים דורשים קץ לייסורים המיותרים שפוקדים אותנו מאז שהפרקליטות והיועצים המשפטיים של משרד הביטחון הונו את בית המשפט העליון, ומסרו לו הודעה מנוגדת לרצון ולעמדת הממשלה. עניין הבעלות על הקרקע נידון בבית המשפט המחוזי בימים אלה, ועד להכרעה אין כל רשות לקבוע כי הקרקע פרטית או שייכת למישהו, רק כי הציג פתק שחתום על ידי הרשות הפלסטינית שטוען שהיא שייכת לו".

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
המאבק נושא פירות. שכונת גבעת האולפנה/ספק 500, ישראל וונדי

כהן גם לא מוטרד מכך כי הודעת המדינה עשויה להפוך פסק דין חלוט של בג"ץ. "אין אויבים פוליטיים לשכונה, מכיוון שכולם יודעים שבכל העולם החופשי לא הורסים שכונה שלמה, גם אם תתברר כי הייתה טעות לממשלה שבנתה. פסק הדין של בג"ץ ניתן בטעות, אם נפלה שגגה מידי בג"ץ, אז בגלל הטעות הזאת נהרוס כעת שכונה?".

"ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על שלטון החוק"

בארגון "יש דין", שהגיש את העתירה בשם תושבים מהכפר הסמוך דורא אל קרע, מחו על הודעת המדינה. עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של הארגון, אמר בתגובה כי "ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על שלטון החוק ועל בית המשפט. לאף אזרח לא היה מתאפשר לפתוח מחדש תיק שניתן בו פסק דין, ובקשת המדינה שוברת את כל הכללים וחוקי המשחק. כדי לסייע למתנחלים לגזול אדמות פלסטיניות, מוכנה הממשלה לרסק גם ערכי יסוד בסיסיים שעליהם מושתת החברה בישראל". עו"ד ספרד הוסיף כי בניגוד למקרה מגרון, שם המדינה הודתה שצריך לפנות את המאחז, "כעת מנסה המדינה לחזור בה מהמדיניות שיש לפנות בתים שנבנו באופן בלתי חוקי".

מנגד, גורם משפטי אמר כי על פי רוב, בעתירות מסוג זה בג"ץ מתערב רק כאשר הממשלה לא אוכפת את המדיניות שהציבה, אולם אין פסול בכך שהממשלה משנה את המדיניות שלה או בוחנת מחדש. הוא ציין כי כך היה גם בעבר, כאשר בג"ץ דחה עתירה נגד עתירה שהוגשה נגד החלטת ממשלת רבין ב-1992 להקפיא את הבניה בהתנחלויות בשל "שינוי סדר העדיפויות הלאומי". אז קבעו השופטים כי "המדיניות החדשה משקפת שינוי בסדרי העדיפויות הלאומיים במשק, לאחר שהממשלה הקודמת עודדה באזורים תנופת בניה מואצת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully