וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: תמכתי בשפירא לתפקיד המבקר לפני שידעתי על עוד מועמדים

חברי הכנסת יבחרו היום את מבקר המדינה בהצבעה חשאית. שר הביטחון, שחתם על תמיכה במינוי השופט יוסף שפירא, סירב להגיד במי יבחר. ש"ס הודיעה כי תתמוך בו

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (שני) לבחירת מבקר המדינה הבא, ואמר כי הוא תמך ביוסף שפירא לפני שידע כי מועמד אחר מתמודד על התפקיד. "חבריי למפלגה חתמו על תמיכה במועמדות של שופט המחוזי יוסף שפירא כשלא היו מועמדים אחרים", אמר בראיון לגלי צה"ל. הוא סירב להגיד במי יתמוך - האם בשופט שפירא או בשופט העליון, אליעזר ריבלין.

חברי הכנסת יבחרו היום את מבקר המדינה הבא, שיחליף את מיכה לינדנשטראוס לאחר חמש שנים בתפקיד. בשעה 16:00 תוצב במליאה קלפי, ומזכירת הכנסת תקרא לכל חבר כנסת בתורו להיכנס אל מאחורי הפרגוד ולבחור בבחירות חשאיות את המועמד המועדף עליו לתפקיד.

הבחירות יכולות להימשך בין סיבוב אחד לשלושה: אם בסיבוב הראשון אחד המועמדים לא יקבל תמיכה מצד 61 חברי כנסת, יתקיים מיד סיבוב שני בו תהיה דרישה דומה - תמיכה של 61 ח"כים. אם גם אז לא תהיה תמיכה מספקת, יתקיים סיבוב שלישי שבו יספיק רוב רגיל כדי לנצח. ההערכה היא שעד לשעה 19:00-20:00 נדע מי יהיה מבקר המדינה הבא.

גם המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, סרב לומר במי יבחר, ורק ציין כי "ההצבעה היא חשאית, ואני אבחר את מי שאני חושב שיהיה מבקר המדינה הטוב ביותר מבין שלושת המועמדים". בראיון לגלי צה"ל התייחס ליעלון לרמת היכרותו עם המועמדים: "את קלדרון אני מכיר משירותי בתפקידים שבהם היה צורך במבקר בצבא. הקדשתי זמן לבדוק את קורות החיים שלהם ושלמוע מאנשים שמכירים אותם מה דעתם". יעלון לא הסכים להעריך מי לדעתו ייבחר, וציין כי "ההצבעה היא חשאית, לכן הכל פתוח".

שלושה מועמדים מתחרים על התפקיד. כאמור, המתמודד הראשון הוא השופט המחוזי יוסף שפירא, הנתמך על ידי מרבית סיעות הבית ובראשן הליכוד וקדימה (שאת התמיכה בו הובילו יו"ר הקואליציה זאב אלקין ויו"ר סיעת קדימה דליה איציק). המועמד השני הוא שופט בית המשפט העליון והמשנה לנשיא, אליעזר ריבלין, שפורש מתפקידו בעוד מספר שבועות לאחר שיגיע לגיל 70, והמועמד השלישי הוא נשיא לשכת המבקרים הפנימיים שלמה קלדרון.

למרות ששפירא אלמוני יחסית לריבלין, הוא זוכה לתמיכה הרחבה ביותר, ולא פחות מ-64 חברי כנסת חתמו עבור מינויו, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת 12 שחתמו לקלדרון ו-11 בלבד שחתמו עבור ריבלין. היום הודיע יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, כי סיעת ש"ס תצביע גם היא בעד מועמדותו של השופט יוסף שפירא לתפקיד. יש לציין כי התמיכה בכל המועמדים חוצת מפלגות, אם כי התומכים העיקריים בריבלין הם חברי סיעת העבודה.

בראיון התייחס ברק גם לסוגיית פינוי המבנים בגבעת האולפנה בבית אל. "אני חושב שבסופו של דבר העניין של הקניין הוא יסוד בדמוקרטיה וחוק גם בתוך ישראל. אני לא מאמין בחוק שניתן לחוקק רטרואקטיבית לגבי פסק דין קונקרטי. בטווח הארוך יש שתי אפשרויות: או שהקניין נקנה מבעליו כדין או שנצטרך בסופו של דבר להעביר את השוכרים והבעלים", אמר ברק, אך הוסיף כי צריך לחזק את היישוב בבית אל. ברק טען כי חוק רטרואקטיבי יגרום נזק בזירה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully