וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יוסף שפירא מועמד בולט לתפקיד מבקר המדינה

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

10.2.2012 / 0:05

שפירא זוכה לשבחים מצד גורמים משפטיים, ובערוץ 2 דווח כי גם השר מיכאל איתן מועמד להחליף את לינדנשטראוס. לפי המלצת יו"ר הכנסת הליך הבחירה יחל עד 30 ביוני

שמות ראשונים אפשריים לתפקיד מבקר המדינה הבא נחשפו אמש (חמישי) בחדשות ערוץ 2. בין המועמדים המובילים להחליף את מיכה לינדנשטראוס עלו שמותיהם של שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, יוסף שפירא, והשר מיכאל איתן. נציגי הליכוד וקדימה מקיימים בימים אלה מגעים ביניהם כדי להגיע למועמד מוסכם כפי שהיה נהוג עד כה. מצד הליכוד מנהלים את המגעים יושב ראש הקואליציה זאב אלקין וחבר הכנסת יריב לוין, ומצד קדימה – יו"ר הסיעה דליה איציק וח"כ רוני בר און.

השופט יוסף שפירא, בן 66, למד משפטים באוניברסיטה העברית, ובתחילת שנות ה-70 החל לעבוד כעורך דין עצמאי. המשרד אותו הקים ממשיך לפעול גם היום, ופועל בעיקר למען הקהילה. משנת 1999 משרת שפירא במסגרת שירות המילואים כשופט בית המשפט הצבאי לערעורים, בדרגת אלוף-משנה.

בשנת 2000 סיים שפירא לימודי תואר שני בקרימינולוגיה באוניברסיטת לסטר באנגליה, ובתחילת העשור הקודם שימש כיו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים וכסגן יו"ר בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי-הדין. ב-2003 הוא מונה לשופט בית משפט השלום במחוז ירושלים וכשנתיים לאחר מכן מונה לשופט מחוזי. שפירא התמחה כשופט במשפטים אזרחיים, וזכה לשבחים מצד גורמים משפטיים רבים. "הוא מאוד הגון ומאוד ישר", אמר גורם משפטי לוואלה! חדשות. "הוא גם אדם מסביר פנים, מה שפחות אפשר לומר על המבקר הנוכחי".

הליך הבחירה - לא בזמן הפגרה

בישיבת נשיאות הכנסת שנערכה ביום שני השבוע, סקר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בפני חברי הנשיאות את סדרי הליך בחירת מבקר המדינה, ואת לוח הזמנים על פי החוק. לדבריו, "מבקר המדינה הנוכחי יסיים את תפקידו בשלושה ביולי 2012. על הכנסת לקיים את הליך הבחירה לא מוקדם מ-90 יום, ולא יאוחר מ-30יום לפני תום כהונתו של המבקר הנוכחי. כלומר, החל מארבעה באפריל השנה, בעיצומה של פגרת הכנסת, ולא יאוחר מ-30 ביוני".

ריבלין אמר כי אין זה ראוי לקיים את הליך הבחירה בפגרה היות והכנסת שבה ממנה בתחילת חודש מאי, ולדבריו יש לקיים את מעמד הבחירה בשבוע הראשון או השני של מאי, בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת. "אני סבור שהכנסת איננה צריכה להתכנס באופן מיוחד בפגרה לשם בחירת מבקר, ואסור שהתהליך יצטייר כפוליטי. אם תוגש לי בקשה כזו, אבחן אותה רק אם מדובר בנסיבות דרמטיות ביותר", אמר. על פי החוק, הצעת מועמדים תוגש בכתב ליו"ר הכנסת, ותיעשה 10 ימים לפחות קודם יום הבחירה. כל חבר כנסת רשאי להציע מועמד אחד בלבד.

עד לבחירת מחליפו בעוד כשלושה חודשים, לינדנשטראוס צפוי לפרסם דו"חות חשובים, כמו דו"ח השריפה בכרמל ודו"ח פרשת הרפז, שנחשבים לדו"חות עם ממצאים קשים. לינדנשטראוס "שבר" במהלך כהונתו את הנוהג הפאסיבי של מבקרי המדינה שקדמו לו והחליט לעקוב אחרי הנעשה בזמן אמת וגם להטיל אחריות אישית על המבוקרים שלדעתו כשלו. השאלה המתבקשת היא כיצד ינהג המבקר הבא - האם יהיה נוח לשלטונות כמו קודמיו של לינדנשטראוס, או שימשיך בדרכך האקטיביסטית?

עוד בנושא:
טיוטת דו"ח הכרמל: לשטייניץ וישי אחריות מיוחדת
שנה לדו"ח על רעידות האדמה - כמעט לא נעשה דבר
בכירים בצה"ל במתח: מי יספוג את האש מדו"ח הרפז?

לפניה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully