וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם האחרונה: לינדנשטראוס הגיש הדו”ח השנתי

פנחס וולף

1.5.2012 / 11:08

הדו"ח השנתי של אחד ממבקרי המדינה הבולטים שהיו בישראל כולל 64 פרקים. לינדנשטראוס הודיע כי הדו"ח על פרשת הרפז יוגש בתוך מספר ימים ועל השריפה בכרמל בחודש הקרוב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, אחד ממבקרי המדינה הבולטים שהיו במדינת ישראל, הגיש היום (שלישי) ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, את הדו"ח השנתי האחרון שלו, בטרם יסיים את כהונתו בחודש יולי.

הגשת דוח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת. עומר מירון
ריבלין, לינדנשטראוס ובר און בהגשת הדו"ח היום/עומר מירון

דו"ח מבקר המדינה לשנת 2012 כולל 64 פרקים ועוסק בין השאר במערכת הביטחון, במערכת החינוך, בנושאי בריאות ובטיפול באוכלוסיות חלשות. כמו כן, עוסק הדו"ח במכשולים בירוקרטיים בתחום התשתיות והתחבורה, הייצוא הביטחוני, הפשיעה במגזר הכפרי ובתחום המחשוב במגזר הציבורי.

ריבלין הודה ללינדנשטראוס על תקופת כהונתו ואמר לו כי "ביקורת המדינה היא ידה הארוכה ועינה הפקוחה של הכנסת כנציג הריבון. המבקר הנוכחי הפך את הביקורת למוסד כמעט עצמאי וקיים ביקורת בזמן אמת". ריבלין הבהיר כי כניסה להליך של בחירות לא תשפיע על לוח הזמנים לבחירת מבקר המדינה. "הבחירות למבקר המדינה יתקיימו כמתוכנן ב-14 למאי, גם אם הכנסת תשהה בפגרת בחירות באותם ימים. כך אנו מחוייבים על-פי חוק וכך יהיה. עד יום שישי ניתן להגיש מועמדים לתפקיד מבקר המדינה. עד כה הגיש אחד, ואני מעריך שיוגשו עוד שניים".

"אין דמוקרטיה ללא ביקורת"

המבקר הודה לריבלין על דבריו, וציין כי מערכת היחסים של מוסד הביקורת עם הכנסת במהלך שבע השנים האחרונות היתה הגונה, מלאה ויעילה. "אין דמוקרטיה ללא ביקורת. מלבד דו''ח זה, אגיש ליו"ר הכנסת שני דו''חות נוספים, האחד, בפרשת הרפז בתוך מספר ימים, והשני, בעניין השריפה בכרמל שיוגש במהלך החודש הקרוב. דו''ח זה כמעט מוכן, נותר לנו לקבל את עדותו של אדם אחד".

לינדנשטראוס סיפר כי הדו"ח הנוכחי הוא הגדול ביותר בהיקפו. "ניתנה תשומת לב מיוחדת בדו"ח זה לשכבות החלשות בחברה. יש בדו"ח נושאים בעלי אפיון מיוחד, כמו הנושא של המגזר החרדי, שירות חרדי בצה''ל, חינוך בצה''ל והתייחסות למערכת הגנה לרכב משוריין".

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, רוני בר און, ציין כי "על השולחן הזה מונחים דוחות הרי גורל, חובה שהממצאים והמסקנות של הדוחות המיוחדים, הרפז והשריפה בכרמל, יהיו גלויים ופתוחים לעין הציבור, גם בתקופת בחירות".

לינדנשטראוס, שבמהלך שבע שנות כהונתו כמבקר המדינה חרט על דגלו את המאבק בשחיתות, מילא תפקיד מרכזי במספר פרשיות בולטות בשנים האחרונות, בהן גם פרשת הקרקעות של יואב גלנט. הוא אמנם זכה בתשבוחות רבות על מאבקו בשחיתות, אולם מנגד זכה לביקורת על חיבתו לתקשורת ועל נטייתו לחקור נושאים שלא נופלים בהכרח בתחום טיפולו המסורתי של המבקר.

עוד בנושא
מסמך הרפז: דריכות שיא לקראת פרסום טיוטת המבקר
"נתניהו נחקר על ידי המבקר בפרשת ביביטורס"
טיוטת דו"ח הכרמל: לשטייניץ וישי אחריות מיוחדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully