וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר הנכנס: "אין מקום לחלשים באזורנו"

14.5.2012 / 12:35

טקס חילופי מפקד חיל האוויר התקיים במעמד הרמטכ"ל, והאלוף נחושתן ניצל את ההזדמנות כדי להיפרד. "אני פחות מרגיש כמי שהוסר מעל גבו משקל ויותר כמי שהוציאו לו איבר מהגוף"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

"אין מקום לחלשים במזרח התיכון. צה"ל חזק ובכוחו להכריע ולהרתיע. הוא תעודת הביטחון שלנו" - כך אמר היום (שני) מפקד חיל האוויר הנכנס, אלוף אמיר אשל, בטקס חילופי מפקד חיל האוויר. אשל, שעל מינויו הכריז הרמטכ"ל, בני גנץ, לפני כשלושה חודשים ומאז החל בתהליך חפיפה, מחליף את אלוף עידו נחושתן. המפקד היוצא, שהחל את דרכו בצה"ל בשנת 1975 כטייס מטוס הקרב סקייהוק, מסיים 37 שנות שירותו לאחר שכיהן במשך ארבע שנים כמפקד חיל האוויר.

בטקס, בו השתתפו הרמטכ"ל, חברי פורום המטה הכללי, קצינים בכירים, בני משפחה וחברים, התייחס האלוף אשל לאיומים על מדינת ישראל. "חיל האוויר התפתח והפך לזרוע האסטרטגית של צה"ל. עוצמתו תגונן על המדינה. מטוסי חיל האוויר הרחיקו טוס והפכו את שמי המזרח התיכון למשכנם הטבעי. הכוח האווירי הפך ליכולת אסטרטגית רבת ערך, משפיעה ומכריעה", אמר. אשל הזכיר כי "מסביבנו טלטלה היסטורית וכוחות אפלים. נגזר עלינו לחיות בערפל ואי ודאות, אך חיל האוויר ערוך לכל. חיל האוויר, החד והקטלני בטווחים הקרובים והרחוקים מאוד, יהיה כשיר ומוכן לכל תרחיש. אני מבקש להודות לך הרמטכ"ל על האמון שנתת לי".

טקס חילופי מפקדי חיל האוויר. דייב בוימוביץ'
גנץ, אשל ונחושתן בטקס היום/דייב בוימוביץ'

רגע לפני מסירת הדגל למפקד הנכנס, אמר נחושתן כי "זהו תפקיד שמעטים מגיעים אליו ולכן אני שמח וגם עצוב. זה נכון שאבא שלי עצוב באופן טבעי מהאירוע, והוא רוצה לראות אותי מפקד חיל האוויר, למרות זאת יש לי גאווה על ארבע השנים הללו. אני מלא סיפוק ובטוח שהחיל וחייליו ידעו להתמודד עם משימותיהם".

מפקד חיל האוויר סיכם את תחושותיו ואמר לוואלה! חדשות: "אני פחות מרגיש כמי שהוסר מעל גבו משקל ויותר כמי שהוציאו לו איבר מהגוף". לאחר מכן נאם נחושתן בפני באי הטקס. "אני חש גאווה רבה על הפעילות הרבה והפיקוד, אך עם זאת אני חש גאווה רבה בכם, אנשי החיל בסדיר ובמילואים, על שהייתם שותפים מלאים. עשייתכם היא מקור גאווה לכולנו. מאז קום החיל נפלו 1,482 אנשי חיל האוויר, בהם 26 שמקום קבורתם לא נודע, וזכרם של הנופלים חרוט על לבי לנצח".

טקס חילופי מפקדי חיל האוויר. דייב בוימוביץ'
"אמיר, אני מרגיש גאווה וסיפוק"/דייב בוימוביץ'

האלוף נחושתן הזכיר את הנווט השבוי רון ארד וציין כי "עברו 25 שנה לנפילתו ואנחנו עדיין מחכים לבואו". נחושתן התייחס למפקד החיל הנכנס והכריז: "אמיר, אני מרגיש גאווה וסיפוק. אני מעביר לך חיל חד נחוש, ואני בטוח בהצלחתך". גנץ שיבח את ארבע שנות כהונתו של נחושתן בפיקוד חיל האוויר, וציין כי נעשו פריצות דרך שונות תחת פיקודו.

האלוף אמיר אשל הזכיר, דקות אחדות לאחר שקיבל את דגל חיל האוויר ואת הפיקוד עליו, כי "בשנת 1977 האלוף בני פלד העביר את דגל חיל האוויר לאלוף דוד עברי ובמחלקת הדגלנים עמד פרח טיס. היום אותו פרח טיס עומד ומקבל את הפיקוד על חיל האוויר".


עוד בנושא
מפקד חיל האוויר נחושתן ממריא בפעם האחרונה
אשל מונה למפקד חיל האוויר: "לפנינו מבחן משמעותי"
גנץ הכריע: אלוף אמיר אשל הוא מפקד חיל האוויר הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully