וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר נחושתן ממריא בפעם האחרונה

13.5.2012 / 3:04

האלוף נחושתן הטיס מטוס קרב לאחרונה בחייו, לקראת עזיבתו את התפקיד אליו מונה האלוף אמיר אשל. חבריו מקורס הטיס הגיעו לתמוך: "תמיד חשבנו שהוא יהיה מפקד החיל"

מפקד חיל האוויר היוצא האלוף עידן נחושתן, הגיע ביום שישי כשהוא מלווה בבני משפחתו לטיסה אחרונה בחייו במטוס קרב בטייסת "העקרב" עליה פיקד בשנת 1991, אז קלט אליה את מטוסי האף-16 מסוג "ברק". לא הרחק מחדר התדריכים המתינו לו פקודיו, מוותיקי הטייסת, חברים ומפקדים בכירים בחיל האוויר שחלקו לו כבוד לרגל עזיבתו את התפקיד לטובת מפקד חיל האוויר הנכנס, האלוף אמיר אשל.

נחושתן, שצבר עד היום 5,000 גיחות, נכנס לתדריך חגיגי ומקיף במהלכו קיבל עדכוני מזג אוויר ומידע מודיעיני על מסלול הטיסה והאזור. במהלך ההסברים, סיפר הנווט אריה, חברו לקורס הטיס משנת 1975, כי הכינוי של נחושתן היה "חושחש". לדבריו, כבר אז העריכו חבריו לאוהל כי הוא יהיה ביום מן הימים מפקד חיל האוויר בשל הכישורים שהפגין בתחילת דרכו.

המפקד היוצא של חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, בטיסתו האחרונה. מאי, 2012. דובר צה"ל
טס מעל שכונת בית הכרם בירושלים בה גדל. נחושתן/דובר צה"ל

בתום התדריך, יצא נחושתן לטיסה שכללה תרחיש של ניווט, תקיפת מטרות אויב והגנה על שמי המדינה כשמסלול הטיסה כלל את שכונת בית הכרם בירושלים, שם נולד וגדל. האלוף סיפר לפקודיו כי עוד כשהיה בן עשר וחלפו מטוסי קרב מעל לראשו, ידע כי הוא רוצה להיות באחד מן הימים טייס קרב. נחושתן המריא וחג בשמי הארץ כשהוא מלווה במטוסי "בז", מטוסי "נץ" ומטוס "ראם" לתדלוק אווירי.

האלוף נחושתן, שהתגייס לצה"ל בשנת 1975, יסיים ביום שני 37 שנות שירות בצבא לאחר שיעביר בטקס רשמי את דגל חיל האוויר לידיו של האלוף אמיר אשל. האלוף נחושתן, נשוי ואב לשלושה, מילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד עד שהגיע לבסוף לצמרת החיל. יצוין, כי לפני כחודש קיבל את אות ליגיון ההצטיינות מטעם משרד ההגנה האמריקאי, מידי מפקד חיל-האוויר האמריקאי, גנרל נורטון שוורץ. העיטור מוענק בזמני שלום על הצטיינות בתפקיד בעל קושי משמעותי או הצטיינות בשורה של תפקידים.

לקריאה נוספת
אשל מונה למפקד חיל האוויר: "לפנינו מבחן משמעותי"
קצין איסוף: ה"גולנצ'יק" מחיל האוויר מתכונן לתפקיד חייו
המועמדים למנכ"ל התעשייה האווירית: נחושתן ולוקר

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully