וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס למצרים: דרשו מישראל לשפר תנאי האסירים

ניר יהב

13.5.2012 / 13:05

בהמשך לשביתת הרעב של מאות אסירים פלסטינים, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, ביקר בקהיר על מנת לבקש ממצרים ללחוץ על ישראל "לכבד את התחייבותה מעסקת שליט"

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, ביקר בימים האחרונים בקהיר וקיים שם שיחות עם בכירים במודיעין המצרי, בסוגיית האסירים הפלסטינים המוחזקים בכלא הישראלי. על פי דיווח ביומון הלונדוני "אל-חיאת" מהבוקר (ראשון), ג'עברי ביקש ממצרים – שתיווכה בעסקת שליט בין חמאס לישראל – ללחוץ על ישראל למלא את חלקה בעסקה. "העסקה כוללת סעיף הדורש מישראל לשפר את תנאי האסירים הפלסטינים ולהשיב את המצב לכפי שהיה לפני ששליט נחטף", נמסר.

מקורות פלסטינים, שהשתתפו בפגישות עם הבכירים המצרים, אמרו לעיתון: "ביקשנו מהאחים במצרים לקבל החלטה בנושא הזה, ולהורות לישראל לכבד את מה שהיא התחייבה לו בעסקת שליט". המקורות הביעו תקווה שבימים הקרובים תושג פריצת דרך בכל הנוגע למצבם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל "בעקבות הבטחותיה של מצרים". על פי הדיווחים, ג'עברי ומשלחתו עזבו כבר אתמול את קהיר.

מזה 26 ימים שובתים רעב כ-1,600 אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל, במחאה על המדיניות הישראלית נגדם. בנוסף אליהם, שבעה אסירים פלסטינים שובתים רעב תקופות ארוכות יותר, בראשם ת'אא'ר חלאחלה ובילאל דיאב, ששביתתם נמשכת כבר 76 ימים. האסירים דורשים מישראל להפסיק את מדיניות הבידוד ולאפשר לאסירים מעזה לקבל ביקורים של בני משפחה. בימים האחרונים, מתנהלים מגעים בין ישראל לאסירים, בתיווך מצרים, ולפי שר האסירים הפלסטיני, תוך שעות או ימים יושג הסכם.

הפגנת תמיכה בעזה באסירים ששובתים רעב בכלא בישראל. רויטרס
הפגנת תמיכה בעזה לאסירים השובים רעב/רויטרס

גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לנושא האסירים הפלסטינים אתמול, במהלך פגישתו עם שליח ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו. במהלך הפגישה, שבה נכח גם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, קרא אבו מאזן לישראל לשים קץ לסבלם של האסירים הפלסטינים "באופן מידי" ולהיענות לדרישותיהם – בראשן הפסקת הבידוד ומתן אפשרות לביקורי קרובים לאסירי עזה. עוד קרא לישראל לשחרר אסירים פלסטינים, בעיקר כאלה שנעצרו לפני 94'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully