וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים הפלסטינים מחריפים צעדים: "נפסיק לשתות"

ניר יהב

12.5.2012 / 4:40

כ-1,500 אסירים שובתים רעב מזה 25 ימים במחאה על המדיניות הישראלית. הם דורשים להפסיק לשלוח אסירים לבידוד ולאפשר ביקורים לאסירים מעזה - "אם לא - נפסיק לשתות מים"

האסירים הפלסטינים השובתים רעב מסלימים את צעדיהם: בהודעה שפרסמו אמש (שישי), הודיעו האסירים, השובתים רעב זה 25 ימים, כי מעתה יחרימו את המרפאות בבתי הכלא הישראלים וכי הם שוקלים להפסיק בקרוב גם לשתות מים. בהודעה החתומה על ידי "הוועד המרכזי של הנהגת השובתים בכלא נפחא" נכתב כי האסירים השובתים רעב לא מסכימים לפתרונות חלקיים לדרישותיהם וכי הם דורשים להפסיק לשלוח אסירים לבידוד ולאפשר ביקורים לאסירים מעזה.

מאז יום האסיר שחל ב-17 באפריל שובתים רעב כ-1,500 אסירים פלסטינים במחאה על המדיניות הישראלית נגדם. בנוסף אליהם, שבעה אסירים פלסטינים שובתים רעב תקופות זמן ארוכות יותר, בראשם העצירים המנהליים בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחל השובתים רעב מזה 73 יום. האסירים בכלא נפחא הודיעו אמש כי מספר אסירים התעלפו והועברו למרפאת הכלא. "בכל רגע נתון יכול אחד האסירים השובתים רעב למות בשל הידרדרות במצב הבריאותי", אמר נציג האסירים מחמוד אבו והדאן.

"אם דרישותינו לא ייענו, בימים הקרובים נחריף את צעדינו ונפסיק לשתות מים", אמר אסיר נוסף, ג'מאל אבו הור. "המצב בבתי הכלא קשה מאד ומסוכן מאד. נערכה באחרונה פגישה בין נציגי שב"כ ושב"ס לבין נציגי האסירים ובסופו של דבר הוחלט להוציא מבידוד שני אסירים. למרות זאת, צעד זה אינו מספק אותנו. לא ניכנע לישראל. אני קורא לעולם כולו לעמוד לצדנו ולעזור לנו".

בכפר כנא שבצפון הארץ התאספו אלפי בני אדם לעצרת הזדהות עם האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. בעצרת, שיזמה התנועה האיסלמית על שני פלגיה, השתתפו ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראא'ד סלאח, סגנו כמאל חטיב, ראש הפלג הדרומי של התנועה השייח' חמאד אבו דעאבס, וראש הוועדה העליונה של ערביי ישראל מוחמד זידאן. המשתתפים מביעים את הזדהותם עם שביתת הרעב של האסירים וקוראים לישראל להיענות לדרישותיהם.

עוד באותו נושא
"ישראל לא מציעה פתרונות ממשיים לאסירים השובתים"
שובתת הרעב הנא שלבי תדליק משואה ביום האסיר
אפקט חאדר עדנאן: מאות אסירים פתחו בשביתת רעב

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully