וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובתת הרעב הנא שלבי תדליק משואה ביום האסיר

ניר יהב

16.4.2012 / 18:20

יום האסיר הפלסטיני יצויין מחר על רקע שביתות הרעב המתרבות של האסירים הפלסטינים. שלבי, שגורשה לעזה בתמורה להפסקת השביתה, תפתח האירועים. "ישראל מבצעת פשעי מלחמה"

יום האסיר הפלסטיני החל מחר (שלישי) יתקיים על רקע שביתות הרעב בהן נוקטים יותר ויותר אסירים פלסטינים. האסירה הנא שלבי, ששבתה רעב במשך 43 ימים והפסיקה את שביתתה בתמורה לשחרורה וגירושה לעזה, צפויה לפתוח את אירועי יום האסיר כשתדליק את "משואת החירות" מול מטה הצלב האדום בעזה. כעת שובתים רעב שמונה עצירים מנהליים נוספים, ובראשם ת'איר חלאחלה ובילאל דיאב השובתים רעב זה 50 יום, וכמו כן מחר צפוי להשתחרר האסיר הראשון שפתח בשביתת רעב במחאה על החזקתו במעצר מנהלי – איש הג'יהאד האיסלמי חאדר עדנאן.

בין יתר האירועים לרגל יום האסיר צפויה להתקיים מחר תהלוכה במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה לציון 10 שנים למעצרו של בכיר פתח מרואן ברגותי. בנוסף, יבקרו ראשי חמאס בעזה וראשי הרשות בגדה את משפחות האסירים ולצד זאת ייערכו גם בעזה וגם בגדה טקסים רשמיים לרגל יום האסיר.

"לרדוף אחרי פושעי המלחמה הציוניים"

לקראת האירועים הבהיר היום ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, כי "ההתנגדות" היא הדרך היחידה שהצליחה לכפות על ישראל לשחרר אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי. בנאום שנשא בבניין הפרלמנט בעזה אמר הניה כי "שחרור האסירים מהכלא הישראלי הוא חובה לאומית ומוסרית שאסור להזניח בשום מצב".

הניה תקף את המדיניות הישראלית כלפי האסירים הפלסטינים ואמר כי ישראל "מבצעת פשעי מלחמה נגד האסירים". הוא קרא להשקיע את מירב המאמצים כדי לחשוף בפני העולם את אותם "פשעים", כלשונו, וביקש ממומחי משפט ברחבי העולם "לרדוף אחר פושעי המלחמה הציוניים המבצעים פשעים נגד האסירים".

לצד זאת, לקראת יום האסיר פרסם ארגון הסולידריות הבינלאומית לזכויות אדם דו"ח הקובע כי מאז תחילת 2012 עצרה ישראל יותר מ-1,200 אזרחים בשטחים הפלסטינים, 160 מתוכם נערים מתחת לגיל 18 ו-22 מתוכם נשים. לפי הדו"ח, בכלא הישראלי עדיין נמצאים 240 נערים מתחת לגיל 18 ושבע נשים. עוד עולה מהדו"ח כי ישראל עצרה בין היתר גם ארבעה חברי פרלמנט פלסטינים מטעם ארגון חמאס, ובראשם יו"ר הפרלמנט עזיז דוויק. כמו כן נמסר כי בכלא הישראלי עדיין נמצאים 27 חברי פרלמנט פלסטינים ושלושה שרים לשעבר.

עוד באותו נושא:
העצירה הפלסטינית הפסיקה לשבות רעב, ותגורש לעזה
אפקט חאדר עדנאן: מאות אסירים פתחו בשביתת רעב
אירופה לישראל: "שמרו על חיי הפלסטיני השובת רעב"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully