וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצירה הפלסטינית הפסיקה לשבות רעב, ותגורש לעזה

ניר יהב

30.3.2012 / 0:04

הנא שלבי, ששוחררה בעסקת שליט ונעצרה שוב, הפסיקה שביתת רעב בת 43 ימים, לאחר שהגיעה להסכם עם השלטונות בישראל על גירושה לשלוש שנים, שבתומן תורשה לשוב לגדה המערבית

הנא שלבי, העצירה הפלסטינית השובתת רעב זה 43 ימים, הפסיקה אמש (חמישי) את שביתת הרעב לאחר שהושג הסכם בינה לבין השלטונות הישראליים, לפיו היא תגורש לרצועת עזה לתקופה של שלוש שנים. בתום שלוש השנים היא תורשה לשוב לגדה המערבית.

העצירה בת ה-30 שוחררה לפני כמה חודשים במסגרת עסקת שליט, ונעצרה שוב לפני כחודש וחצי. מאז היא שובתת רעב במחאה על החזקתה במעצר מנהלי. בימים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבה הבריאותי.

יושב ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אישר לוואלה! חדשות כי שלבי החליטה להפסיק את שביתת הרעב בעקבות הסכם שגיבשה מול ישראל. "במשך השבועיים האחרונים אמרנו לה שאנחנו מסתייגים מהרעיון של לגרש אותה לרצועת עזה, משום שגירוש הוא עונש ולא פתרון", אמר פארס, "אבל בסופו של דבר ההחלטה היא שלה ויש לה שיקולים משלה. היא החליטה לקבל את ההסכם ויש לה את מלוא הזכות להחליט כך. זו היא ששבתה ולא אני".

האסיר הפלסטיני חאדר עדנאן, פעיל הג'יהאד האיסלמי, שבת לאחרונה רעב במחאה על החזקתו במעצר מנהלי. לאחר 66 ימים, שבמהלכם הידרדר מצבו הבריאותי, הודיעה ישראל כי תשחררו ממעצר באפריל. מאז הפך עדנאן לסמל לאומי, ובעקבותיו החלה שלבי בשביתת רעב גם כן. בשבועות האחרונים, הצטרפו מעל 30 עצירים פלסטינים לשביתת הרעב – חלקם כאות הזדהות עם שלבי, וחלקם במחאה על החזקתם במעצר מנהלי.

עדכון ראשון: 21:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully