וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חאדר עדנאן: עצורה מינהלית נוספת שובתת רעב

ניר יהב

25.2.2012 / 10:16

הנא שלבי, ששוחררה במסגרת עסקת שליט ונעצרה בשנית, שובתת רעב מזה עשרה ימים. "הולכת בדרכו של האסיר הלוחם חאדר עדנאן במטרה להשיג את זכויותיה"

אסירה פלסטינית נוספת הולכת בדרכו של האסיר חאדר עדנאן, ששבת רעב במשך 66 ימים ברצף במחאה על החזקתו במעצר מינהלי: הנא שלבי, אשר שוחררה במסגרת עסקת שליט ונעצרה שוב לאחרונה, שובתת רעב כבר עשרה ימים במחאה על מעצרה המינהלי. שלבי, תושבת ג'נין בת 28, היא אחת מארבעה אסירים פלסטינים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בחשד ששבו לדרך הטרור. לפני שחרורה בעסקת שליט הייתה שלבי נתונה במעצר מינהלי במשך שנתיים וחצי.

שר האסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה, עטאללה אבו סבח, אמר כי שלבי "הולכת בדרכו של האסיר הלוחם חאדר עדנאן במטרה להשיג את זכויותיה ולהפסיק את מדיניות המעצרים המינהליים נגדה – זאת באמצעות שימוש בשביתת רעב ללא הגבלת זמן". לדבריו, מצבה הבריאותי של שלבי הולך ומידרדר. "שירות בתי הסוהר אף העביר אותה לצינוק ואיים להעביר אותה לאגף האסירות הפליליות אם לא תפסיק את שביתתה – שם היא מותקפת על ידי האסירות".

הפגנה למען חא'דר עדנאן, פברואר 2012. AP
"שירות בתי הסוהר איים להעביר אותה לאגף האסירות הפליליות אם לא תפסיק את שביתתה" , אמר שר האסירים בממשלת חמאס/AP

אבו סבח קרא לראש המודיעין המצרי מוראד מואפי להתערב באופן אישי ולדרוש מישראל להפסיק לעצור את האסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט. בנוסף קרא למואפי לפעול למען שחרורן של כל האסירות הפלסטיניות מבתי הכלא בישראל ולשפר את תנאי המחיה של אלו שנמצאים בכלא. הוריה של שלבי, בדיעה ויחיא, הודיעו אף הם כי ישבתו רעב עד שיקבלו מידע אודות מצבה של בתם. "ישראל אינה מכבדת את עסקת שליט", אמרה אמה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שחרור עדנאן העניק רוח גבית לעצורים

חאדר עדנאן הוא פעיל ג'יהאד איסלמי שנעצר לפני כחודשיים על ידי ישראל והושם במעצר מינהלי. עדנאן דרש לשחררו או לחלופין להגיש נגדו כתב אישום ובמחאה על מעצרו המינהלי החליט לשבות רעב. במהרה הוא הפך לסמל פלסטיני ולאחר ששבת רעב במשך 66 ימים היה חשש אמיתי לחייו. ביום שלישי הודיע עדנאן כי הוא מפסיק את שביתתו, זמן קצר לפני הדיון שאמור היה להתקיים בעניינו בבג"ץ, וזאת לאחר שהמדינה הודיעה כי לא תאריך את מעצרו.

החלטת המדינה שלא להאריך את המעצר העניקה רוח גבית לעצורים המינהליים הפלסטינים, שהבהירו השבוע בהודעה מיוחדת כי החל מ-1 במרץ יחרימו את בתי הדין הצבאיים. "בתי המשפט הללו מנוצלים על ידי שלטונות הכיבוש, ובעיקר על ידי השב"כ, כדי לתת לגיטימציה משפטית למעצר מינהלי, תוך שהם מתבססים על חומר סודי ומבלי להגיש נגדנו כתבי אישום", כתבו.

עוד בנושא:
בעקבות עדנאן: עצירים יחרימו בתי הדין הצבאיים
ל?ב??ן ומאכלים מזרחיים: חאדר עדנאן שבר שביתת הרעב
העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully