וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצב הפלסטינית ששובתת רעב: "בסכנת חיים"

ניר יהב

20.3.2012 / 0:03

יותר מחודש לאחר שהחלה לשבות רעב, הועברה הנא שלבי, ששוחררה מהכלא במסגרת עסקת שליט, לבית החולים, אך שם הוחלט לא לאשפזה. רופאים לזכויות אדם: "התנהלות בעייתית"

העצורה הפלסטינית, הנא שלבי, ששובתת רעב מזה 33 ימים במחאה על החזקתה במעצר מנהלי, הועברה אתמול (שני) לבית החולים מאיר בכפר סבא, בהתאם להחלטת גורמי הרפואה בשירות בתי הסוהר. עם זאת, לאחר הבדיקה שנערכה לה החליט בית החולים לא לאשפזה, והיא נשלחה בחזרה להמשך מעקב של רופאי שירות בתי הסוהר.

שלבי, 30, תושבת כפר ברוקין שבמחוז ג'נין, שוחררה במסגרת עסקת שליט. היא נעצרה ב-16 בפברואר לאחר שהתקבל מידע מודיעיני אודות מעורבותה בפעילות טרור. בארגון "רופאים לזכויות אדם" טענו כי שלבי נמצאת בסכנת חיים, והאשימו את שירות בתי הסוהר בטיפול המנוגד לאתיקה רפואית. בארגון קראו לבצע מעקב צמוד אחר מצבה הרפואי.

רופאה עצמאית מטעם "רופאים לזכויות אדם" ביקרה הבוקר את שלבי, ולאחר מכן מסרה כי חלה הידרדרות ניכרת במצבה וכי היא נמצאת בסכנת חיים. לדברי הרופאה, ההידרדרות במצב באה לידי ביטוי בתהליך מתקדם של פירוק שרירים, ירידה של 14 קילוגרמים במשקל, דופק איטי מאד וירידה ברמות הנתרן בדם. בנוסף, נמצא כי חום גופה נמוך מאד, דבר המרמז אף הוא על פגיעה אפשרית בלב.

מחר: בית דין צבאי ידון בשביתת הרעב

הארגון טען כי מדובר ב"התנהלות בעייתית" של שירות בתי הסוהר במהלך הטיפול בשלבי. לטענתו, הופעל עליה לחץ להפסיק את שביתת הרעב על ידי ועדת האתיקה של השב"ס. לדבריהם, קצינת הרפואה של השב"ס פנתה אל הרופאה של הארגון בבקשה שתשכנע את שלבי להפסיק את השביתה, דבר המפר לטענתם את כללי האתיקה הרפואית. עוד אמרו בארגון, כי היה ניסיון לערער את האמון של שלבי ברופאה העצמאית על ידי הצגת מידע מוטעה בפניה.

מאז מעצרה שובתת שלבי רעב, כפי שעשה העצור הפלסטיני חאדר עדנאן במשך 67 ימים. בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבה הבריאותי, והוריה קראו למצרים להתערב על מנת שתלחץ על ישראל לשחררה ממעצר. מחר צפוי להתנהל דיון בעניינה בבית דין צבאי.

עוד בנושא
בעקבות חאדר עדנאן: עצורה מינהלית נוספת שובתת רעב
עצירה שובתת רעב נשלחה לצינוק, באגף עם אסירות יהודיות
אחרי עדנאן: עצירים יחרימו בתי הדין הצבאיים

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully