וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירה שובתת רעב נשלחה לצינוק, באגף עם אסירות יהודיות

ניר יהב

27.2.2012 / 11:54

אחרי שחאדר עדנאן אילץ המדינה לקבוע תאריך יעד לשחרורו, בשב"ס נזהרים מ"חקיינים": העצירה המנהלית הנא שלבי הועברה לאגף הפלילי - שם היא חוששת שתותקף. "אשבות עד המוות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הנא שלבי, עצירה פלסטינית השובתת רעב זה 12 יום במחאה על החזקתה במעצר מנהלי, הועברה אתמול (ראשון) לתא בודד בצינוק של אגף האסירות הפליליות בכלא השרון, בניסיון לגרום לה לחדול משביתתה.

פרקליטתה של שלבי, עו"ד שירין עיראקי, אמרה כי מצבה הבריאותי של שלבי ממשיך להידרדר. לדבריה, שלבי רזתה מאוד ונחלשה, ומאז שהכריזה על שביתת רעב, היא גם לא נבדקה על ידי רופא.

שלבי שוחררה במסגרת עסקת שליט ונעצרה שוב לאחרונה. לאחר שהאסיר הפלסטיני חאדר עדנאן שבת רעב למשך 67 ימים, ובסופו של דבר הוחלט שלא להאריך את מעצרו המנהלי, החליטה שלבי לנקוט צעד דומה לפני 12 יום, במחאה על מעצרה. שלבי, תושבת ג'נין בת 28, היא אחת מארבעה פלסטינים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו שוב בחשד למעורבות בטרור. עיראקי אומרת כי שלבי הבהירה שבכוונתה להמשיך בשביתת הרעב "אפילו אם הדבר יעלה לה במותה".

עסקת שליט החלק השני, אסירים ביטחוניים יוצאים מכלא  עופר, דצמבר 2011. עומר מירון
בית כלא עופר/עומר מירון

לדברי עו"ד עיראקי מרשתה שובתת במחאה על מדיניות המעצר המנהלי, המהווה צעד "שרירותי ובלתי-חוקי". בנוסף, אמרה הפרקליטה כי יש להגן על אסירים ששוחררו מפני מעצרים ומפני רדיפות, וטענה כי חוקריה הישראלים "השפילו אותה ונהגו בה בברוטליות".

העצירים המנהליים מאיימים להחרים את בתי המשפט הצבאיים

ביום רביעי צפוי להתקיים דיון בעניינה של שלבי בבית המשפט הצבאי בעופר. היא קראה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, למצרים ולכל ארגוני זכויות האדם "להתערב לאלתר" כדי לשנות את האופן שבו נוהגים בה ובאלפי האסירים האחרים בבתי הכלא בישראל.

לפני יומיים, אמר שר האסירים בממשלת חמאס כי שב"ס מאיים להעביר את שלבי לאגף האסירות הפליליות אם לא תפסיק את שביתתה, שכן "שם היא מותקפת על ידי האסירות".

החלטת המדינה שלא להאריך את המעצר של עדנאן העניקה רוח גבית לעצורים המנהליים, שהבהירו בשבוע שעבר, בהודעה מיוחדת שמסרו, כי החל מ-1 במרץ יחרימו את בתי המשפט הצבאיים. "בתי המשפט הללו מנוצלים על ידי שלטונות הכיבוש, ובעיקר על ידי השב"כ, כדי לתת לגיטימציה משפטית למעצר מנהלי" מסרו". לדבריהם, בתי המשפט הצבאיים מתבססים על חומר סודי, ומתמהמהים בהגשת כתבי אישום נגדם.

מהשב"ס נמסר בתגובה: "העצורה שובתת רעב מזה שמונה ימים. היא מטופלת ונמצאת במעקב רפואי שוטף. במהלך חלק מימי שביתתה היא הוחזקה בתא באגף עצורות המיועד לביטחוניות ופליליות, כשהתאים מופרדים ואין מגע בין שתי האוכלוסיות. היום היא הוחזרה לאגף האסירות הביטחוניות ונמצאת בחדר עם אסירה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully