וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האסירים הפלסטיני: תוך שעות יגובש הסכם

ניר יהב

12.5.2012 / 10:33

השר הודיע כי השעות הקרובות הן "מכריעות" במציאת פתרון לשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, במסגרתו תיענה ישראל לדרישותיהם ואלו יפסיקו השביתה. "אבו מאזן ומצרים מעורבים"

האם בקרוב צפויה להסתיים שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל? שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, הודיע היום (שבת) כי השעות הקרובות הן "מכריעות" בכל מה שנוגע להשגת פתרון לנושא האסירים, במסגרתו תיענה ישראל לדרישותיהם ואלו יפסיקו בתמורה את שביתת הרעב שלהם. הוא אמר שמתנהל כעת משא ומתן בין ישראל לאסירים בתיווך מצרים שבסופו יושג הסכם, אולם רק האסירים עצמם יהיו רשאים לאשר או לדחות אותו.

"יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ניהל מגעים אינטנסיביים על מנת להציל את חיי האסירים השובתים רעב ועל מנת שישראל תיענה לדרישותיהם האנושיות", אמר קראקע. "ממשלת מצרים ומתווכים בינלאומיים הגבירו אף הם את מאמציהם על מנת למצוא פתרון רציני לנושא שביתת הרעב של האסירים".

אסירים המיועדים להתשחרר במסגרת עסקת שליט מובלים מכלא דמון, אוקטובר 2011. שלומי גבאי
ההחלטה הסופית תתקבל על ידי ועד האסירים בלבד/שלומי גבאי

קראקע גילה כי המשא ומתן בין ישראל לאסירים, המתנהל בתיווך מצרי, עוסק בשלושה נושאים עיקריים: להפסיק את הארכת המעצרים המינהליים, לאפשר ביקורי משפחות מאסירי עזה ולהפסיק את מדיניות הבידוד. "המשא ומתן מתנהל בתיווך מצרי במטרה לגבש הסכם כולל הנוגע לדרישות האסירים. גם אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית מעודכנים כל הזמן". לדבריו, ההחלטה הסופית אם לקבל את ההסכם עם ישראל תתקבל אך ורק על ידי ועד האסירים השובתים רעב בכלא הישראלי.

האסירים מאיימים להחריף הצעדים

אתמול פרסמו האסירים, השובתים רעב זה 26 יום, הודעה ולפיה בכוונתם להחריף את צעדיהם במחאה על המדיניות הישראלית נגדם. הם הודיעו כי מעתה יחרימו את המרפאות בבתי הכלא הישראלים וכי בקרוב יפסיקו גם לשתות מים. בהודעה החתומה על ידי "הוועד המרכזי של הנהגת השובתים בכלא נפחא" נכתב כי האסירים השובתים רעב לא מסכימים לפתרונות חלקיים לדרישותיהם.

מאז יום האסיר שחל ב-17 באפריל שובתים רעב כ-1,500 אסירים פלסטינים במחאה על המדיניות הישראלית נגדם. בנוסף אליהם, שבעה אסירים פלסטינים שובתים רעב תקופות זמן ארוכות יותר, בראשם העצירים המנהליים בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחל השובתים רעב מזה 73 יום. האסירים בכלא נפחא הודיעו אמש כי מספר אסירים התעלפו והועברו למרפאת הכלא. "בכל רגע נתון יכול אחד האסירים השובתים רעב למות בשל הידרדרות במצב הבריאותי", אמר נציג האסירים מחמוד אבו והדאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully