וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "לא אדיש לביקורת, נוצרה הזדמנות היסטורית"

יו"ר קדימה מנסה להדוף את הביקורת: בעמוד הפייסבוק שלו התייחס להסכם הקואליציוני שהכניס את קדימה לממשלת אחדות: "האחריות עלי, מבחן התוצאה הוא שקובע - ואני אעמוד בו"

יו"ר קדימה והמשנה הטרי לראש הממשלה, שאול מופז, התייחס היום (חמישי) לביקורת על כניסתו לממשלת האחדות. "יש רגעים שבהם מנהיגות מקבלת החלטות גם אם הן לכאורה אינן פופולאריות", כתב מופז בעמוד הפייסבוק שלו. "אני לא אדיש לביקורת הנוקבת שהועלתה כאן בעמוד ובאמצעי התקשורת בימים האחרונים, אבל נוצרה כאן הזדמנות היסטורית להוביל מהלכים משמעותיים לטובת הציבור הישראלי. לתפיסת עולמי, היה זה חוסר אחריות לפספס את ההזדמנות הזו", הסביר מופז, והוסיף: "האחריות עלי ועלי בלבד, מבחן התוצאה הוא הקובע - ואני אעמוד בו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס שפרסם היום מופז בעמוד הפייסבוק שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקורות על מופז לא החלו בשבוע האחרון, ועיקרן - טענות על הזגזוג במדיניותו. ב-29 בנובמבר 2005, על רקע פרישתו של אריאל שרון מהליכוד והקמתה של קדימה, הבטיח שאול מופז להישאר בליכוד. "אני חושב שתנועה לא עוזבים ודרך לא עוזבים, ועל כן החלטתי להישאר בליכוד", אמר אז מופז בראיון. הוא אף הוסיף והדגיש: "כל אותם אנשים שעוברים מתנועה לתנועה, בעיני, הם משנים דרך ומגלים חוסר יציבות, ובמידה מסויימת גם חוסר מנהיגות". ב-3 בדצמבר נשמע מופז עקבי ואמר: "אני החלטתי להישאר בליכוד, וזהו. אם שרון רוצה לשנות את הכיוון ולהקים מפלגה חדשה, זה לא אומר שבהכרח צריך להצטרף אליו".

יו"ר קדימה, שאול מופז, בלשכתו בכנסת מאי 2102. רויטרס
"ממשלת נתניהו אטומה, לא אצטרף אליה". מופז, אתמול בלשכתו/רויטרס

שישה ימים לאחר מכן, ב-9 בדצמבר מופז חידד את דבריו ואמר את המשפט הזכור והידוע: "בית לא עוזבים". הוא אף ציין כי שרון הציע לו להיות מספר 2 בקדימה ושר הביטחון, ועל אף "המבחן הקשה" הוא סירב. יומיים בלבד לאחר מכן, ב-11 בדצמבר 2005, כינס מופז מסיבת עיתונאים חגיגית, נכנס אליה דרך החלון (גם פיזית, לא רק מטאפורית) ואמר בדיוק את ההיפך: "תנועת הליכוד פנתה לימין הקיצוני של המפה הפוליטית וזו לא דרכי".

"שקרן שקרן" - 12 פעמים, לא פחות

מאז עברו מים בירקון ומופז הספיק להיבחר ליו"ר קדימה, אך עוד קודם לכן, במהלך הדו-קרב מול לבני בפריימריז המפלגה, הבטיח מופז לתומכיו: "תקשיבו טוב, אני לא אכנס לממשלה של ביבי. לא היום, לא מחר ולא אחרי שאעמוד בראשות קדימה ב-28 במרץ. זו ממשלה רעה, כושלת ואטומה". בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הוסיף מופז כי "קדימה בראשותי תחליף אותה בבחירות. מספיק ברור?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההבטחה שנתן מופז לבוחריו לפני שנבחר ליו"ר קדימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחודשיים לפני אותה התבטאות, בישיבת החוץ והביטחון של הכנסת תקף מופז את נתניהו באופן חסר תקדים וקרא לו "שקרן". הוא אמר כי נתניהו "עשה מעשה נבלה", ושיקר "במצח נחושה, בדיון מול חברי הוועדה, בישיבה מוקלטת". מופז לא הסתפק בקריאת גנאי אחת, אלא שב וקרא לאותו ראש ממשלה שהוא חתם איתו על ההסכם הלילה "שקרן" לא פחות מ-12 פעמים. "מה שהוא עשה כאן היום, בוועדת חוץ וביטחון", אמר אז מופז, "שום ראש ממשלה לא הרשה לעצמו לעשות". בביקורת חסרת התקדים הזו, פנה מופז לציבור ואמר כי "ידעו אזרחי ישראל שיש להם ראש ממשלה שקרן, שידעו שבנימין נתניהו משקר ושידעו שאת השקר הזה לא יוכל לשנות".

והרי, מופז ניצח את ציפי לבני בפריימריז לראשות קדימה בסוף מרץ האחרון. בנאום הניצחון הדגיש ואמר: "הערב הזה מסמל את התגבשותה של החלופה השלטונית, החלופה הערכית וחלופת הדרך לממשלה הכושלת והרעה של בנימין נתניהו". ימים אחדים לאחר מכן, בתחילת אפריל, אחרי בחירתו, פתח מופז לראשונה את ישיבת סיעת קדימה כיושב ראש והכריז שוב: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה ומשותפת מאוחדים. הפריימריז מאחורינו והבחירות הכלליות לפנינו. נהיה ממוקדים לקראת הבחירות על מנת להחליף את ממשלת נתניהו".

  • עוד באותו נושא:
  • שאול מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully