וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "הצטרפתי לממשלה כדי להביא לחוק שירות לכל"

יממה אחר המפץ הפוליטי שזעזע את הכנסת, מסביר יו"ר קדימה: "לא הצטרפתי לממשלה עבור תפקידים ולא עבור תיקים". לדבריו, עד סוף יולי יוביל צוות מסיעתו חקיקה חלופית לחוק טל

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

"אני החלטתי להצטרף לקואליציה הזאת לא עבור תפקידים, לא עבור תיקים, אלא עבור מספר יעדים שחלקם מאוד מאוד חשובים למדינת ישראל. האחד הוא שינוי שיטת הממשל על מנת שתהיה יציבות במדינת ישראל והדבר השני שבוער בעצמותיי זה השינוי של חוק טל - על מנת שיהיה חוק של שירות לכל במדינת ישראל" - כך אמר הערב (שלישי) יו"ר קדימה שאול מופז בנאומו בפני חיילי פרויקט "עתידים".

מופז והרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, חנכו את פרויקט עתידים בטקס בבנייני האומה בירושלים ויו"ר קדימה ניצל את ההזדמנות להגן עוד על המהלך שלו מאמש - חתימה על הסכם אחדות עם סיעת הליכוד באישון ליל. "ראש הממשלה ואנוכי כיו"ר התנועה הפוליטית הגדולה במדינת ישראל החלטנו ללכת ביחד לממשלת אחדות לטובתה ועתידה של מדינת ישראל". לדבריו, הוא וראש הממשלה החליטו במעמד החתימה שעד סוף יולי צוות מתנועת קדימה יפעל לקידום חקיקה חדשה שתוביל ל"חוק אחד לכל מה שקשור בשירות הצבאי בצה"ל".

"אי אפשר יותר לעשות הפרדה בין דם לדם במדינת ישראל", הוסיף מופז וקבע כי מדובר בכתם מוסרי כבד מאוד. "אין שום סיבה שבעולם שבנו של הרמטכ"ל ישרת ביחידה קרבית וששניים מבניו ישרתו ביחידות קרביות בצה"ל ויהיו כאלה שלא ישרתו אפילו יום אחד", אמר כשהרמטכ"ל לצדו, "כל מי שאינו יכול לעשות שירות צבאי יעשה שירות אזרחי ואתם הצעירים של ישראל שנושאים בנטל חייבים לעמוד על כך שבמדינת ישראל הדמוקרטית והיהודית יהיה חוק אחד לכולם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אני מתעקש להישאר באופוזיציה?"

מוקדם יותר, נשא מופז דברים במסיבת עיתונאים שקיים יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אזרחי ישראל, ישנם רגעים בחייה של אומה שבהם היא נדרשת לקבל החלטות כבדות משקל. הגיע הזמן לשנות סדרי עולם במדינת ישראל", הצהיר מופז, ואמר כי הוא מאמין שזהו "מהלך היסטורי וגדול, לא סחטנות ולא כיבודים", וציין כי מדובר בצו השעה.

"לא ביקשתי תפקיד. אמרתי לו: 'אני בא לנושאים הגורליים, להיות שותף באותם תחומים, לא ביקשתי כיסאות'. קדימה הולכת לזה כדי להוביל תהליכים שעד כה מדינת ישראל לא הצליחה להוביל". לדבריו, הוא קיבל החלטה ששמה את טובת ישראל במרכז. "אני יודע שאנחנו עושים את המעשה הנכון. כמו ב-45 שנות שירותי את המדינה, טובתה קודמת את הפרט, גם אם במקרה הזה הפרט הוא אני", ציין.

"אני חושב שהמפגש הזה בקואליציה משותפת משרת את האינטרסים של מדינת ישראל", אמר יו"ר קדימה, וטען כי זו הייתה טעות היסטורית שמפלגתו לא הייתה בקואליציה עד עכשיו. "זהו תיקון היסטורי", סיכם. "האם אני צריך להגיד לא? אני מתעקש להישאר באופוזיציה? כשיש את ההזדמנות ההיסטורית לעשות את השינוי וכשאומר ראש הממשלה 'אני הולך להתניע תהליך עם הפלסטינים ואתה הולך להיות שותף בתהליך ולהיות שותף בקבלת החלטות'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין השניים, מופז ימונה למשנה לראש הממשלה ולשר בלי תיק, וכן יכהן כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני וישתתף בכל פורום שרים מצומצם שיכלול את ראש הממשלה ושיעסוק בעניינים ביטחוניים, מדיניים, כלכליים וחברתיים.

עוד סיכמו ראש הממשלה ויו"ר קדימה על חקיקת חלופה לחוק טל עד לתחילת חודש אוגוסט הקרוב, ועל שינוי שיטת הממשל באופן שיאפשר קיום הבחירות לכנסת הבאה על פי השיטה החדשה, אותה ינסח צוות בראשות קדימה.

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד:
לפיד לפעיליו: "הפכנו לאלטרנטיבת המרכז היחידה"
נתניהו: "ממשלת אחדות טובה לביטחון"; מופז: "זה צו השעה"
לבני על הסכם האחדות: היום הזה מוכיח את צדקתי

לפניות לכתבים: פנחס וולף - pinhaswolf@walla.co.il
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון: 19:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully