וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקדימה טוענים: להסכם ממשלת האחדות יש תאריך תפוגה

ח"כ רוני בראון אמר כי אם עד 31 ביולי לא תחוקק חלופה לחוק טל לשוויון בנטל, ההסכם הקואליציוני עליו חתמו אתמול מופז ונתניהו יפוג. "נתניהו התחייב לשלם דמי רצינות"

ח"כ רוני בראון (קדימה) אמר הבוקר (רביעי) לרשת ב' כי להסכם הקואליציוני שחתמו עליו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז, יש תאריך תפוגה. "יש לו נקודות מבחן מוגדרות ב-31 ביולי 2012, אם לא יעבור תחליף לחוק טל, חוק שידאג לשיוויון בנשיאה בנטל, אז ההסכם הפונקציונלי הזה יפוג. נתניהו התחייב לשלם עבור ההסכם הקואליציוני דמי רצינות עד לתאריך 31 ביולי 2012".

לוואלה! חדשות נודע כי חבר הכנסת יוחנן פלסנר יהיה זה שירכז את הצוות הקואליציוני למציאת חלופה לחוק טל. פלסנר היה המועמד הטבעי ביותר לתפקיד - הוא כיהן כיו"ר הצוות לבחינת יישום חוק טל בוועדת החוץ והביטחון ואף היה ממכיני הצעת החוק שירות לכל של קדימה. עם זאת, הפעם תהיה מלאכתו של פלסנר קשה יותר, והוא יצטרך להגיע להסכמות גם עם ש"ס. קשה להאמין שיהדות התורה תסכים לאיזושהי נוסחת פשרה בנושא. בקואליציה אמרו אמש (שלישי) כי "לא יהיה אלמנט של כפיה, והדבר יתבצע בהתאמה עם הציבור החרדי. החשיבות של הצעת החוק החדשה תהיה להגדיל את אחוזי הגיוס".

בתוך כך, לאחר הסכם האחדות שנחתם באישון לילה, מתכוננים בקדימה לחלוקת התפקידים הקואליציוניים: לפי ההערכות בקדימה, חבר הכנסת אבי דיכטר, שהיה היחיד שדיבר במהלך הפריימריז לראשות קדימה על הצורך להיכנס לממשלה הנוכחית באופן מיידי, יכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ועד שהדבר יאושר הוא ינהל את ועדות המשנה ובהן ועדת משנה למודיעין. חבר הכנסת מאיר שטרית ינהל את מליאת הוועדה. בעוד חודש יסיים חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן (ליכוד) את תפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה ואותו יחליף כנראה שטרית, שבעבר שימש גם כשר האוצר. עוד במסגרת ההסכם, יעזוב ח"כ בראון את תפקיד יו"ר הוועדה לביקורת המדינה משום שזאת ועדה אופוזיציונית, וינהל את הצוות הקואליציוני לשינוי שיטת ממשל.

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד:
ממשלת האחדות יוצאת לדרך: חלוקת התפקידים המסתמנת
מופז: "הצטרפתי לממשלה כדי להביא לחוק שירות לכל"
דרמה בכנסת: אין בחירות - קדימה מצטרפת לממשלת אחדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully