וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת האחדות: האזרחים נשמו לרווחה

יצחק לוי

8.5.2012 / 11:30

הצטרפות קדימה לקואליציה מסמלת את חיסולה הרעיוני של המפלגה, אך יצחק לוי סבור כי הציבור יתייחס בעתיד פחות לסוגיית אמינותו של מופז כל עוד הממשלה תגיע להסכמים ממשיים

הבוקר נשמו רוב אזרחי ישראל לרווחה. המהלך של "בחירות הבזק" לא היה ברור לאיש. האם יש מתיחויות בין נתניהו לבין שותפות הקואליציוניות שלו? האם נתניהו רצה להתחמק מהנושאים הבוערים שעל הפרק? אף אחד לא הבין באמת מדוע הולכים לבחירות. ובסופו של יום אנשים נשמו לרווחה.

הצטרפות קדימה לקואליציה מהווה חיסולה הרעיוני והאידיאולוגי של המפלגה הגדולה בכנסת. פשיטת רגל של מפלגה שנולדה בשל אגו מנופח, בגלל מחלוקת פנימית בתוך הליכוד, והתארגנה סביב המנהיג אריק שרון. זהו תמרור אזהרה לחוסר היכולת של קדימה לשמש בעתיד אלטרנטיבה לשום דבר.

אנו עדים כיצד "קדימה" מתפוררת טיפין טיפין. לו ציפי לבני הייתה מצטרפת באמצע הקדנציה, מצבה של קדימה היה אחרת לגמרי. הממשלה יחד עם לבני הייתה מאוזנת יותר והייתה יכולה להיות לה השפעה גדולה מאוד. אך היא פספסה את ההזדמנות.

הישגים יחפו על פרטי הרכילות

המנצח הגדול הוא ללא ספק ראש הממשלה בנימין נתניהו. באבחת לילה הצליח לייצב את הממשלה ולחסל כל אופוזיציה לוחמנית, תהא אשר תהא. באשר למופז, הציבור יחשיב פחות את אמינותו של חבר כנסת כזה או אחר מאשר הישגים ממשיים. אם יהיו הישגים בתחומים שונים - הרי הדבר יחפה על הדברים הרכילותיים הקטנים.

אמנם, לפיד ואחרים קיבלו מכה מאוד חזקה. אך אם הממשלה לא תשיג את יעדיה - צפוי שנראה את אותן דמויות מוכרות מהאופוזיציה, יחד עם הדמויות החדשות בשדה הפוליטי, כשהן חזקות כפי שהן היום, אם לא יותר. הציבור הלאומי-דתי קיבל שנה אחת אורכה לנסות ולהתארגן, ניסון שלא צלח בעבר. בסופו של דבר, ציבור זה יהיה צריך להתאחד, וזו הזדמנות אחרונה שלו. אחרת, נוכל לבשר על סוף עידן המפלגות הדתיות-הלאומיות.

אסור לשכוח כי לממשלה יש עוד שנה ורבע להתמודד עם בעיות לא פשוטות בכלל. תקציב מדינה חדש ושיווני, חקיקת חוק טל, בעיית האלימות הגוברת וכמובן בעיות הביטחון איתן מתמודדת מדינת ישראל. הנושא החשוב ביותר, דרכו גם תימדד ממשלת האחדות החדשה, הוא שינוי שיטת הממשל - מהלך שיכול להביא לשינוי רב, גם בשדה הפוליטי וגם בקרב האזרחים. העלאת אחוז החסימה לא יניב את השינוי המיוחל. ממשלת ישראל צריכה להביא לשינוי שיטת ממשל שיהיה רציני ויסודי, שיסייע למשילות ויביא לשירות טוב יותר לאזרח בישראל. ואז נוכל למחוא כפיים לנתניהו, ולברך על המוגמר.

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד
לאחר האחדות: איך תראה עבודת האופוזיציה המצומקת?
שינוי שיטת הממשל: החמצן של ממשלת האחדות
התמונה שמסגירה את המתווך הסודי של ממשלת האחדות
מופז: "הצטרפתי לממשלה כדי להביא לחוק שירות לכל"

יצחק לוי היה חבר כנסת ושר מטעם המפד"ל והאיחוד הלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully