וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הפודינג: תומכי השמאל בצרפת מתעללים בסרקוזי

אחרי 17 שנים, הסוציאליסטים נוקמים את נקמתם - ברשת. הבלוגים חוגגים על "הפרגיות הבוכיות של סרקוזי" וסרטון דרמטי הוקדש למעשי השחיתות שלו. גם סשה ברון כהן נפרד בכאב

בזמן שנשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד, מתרגל לתפקידו הרם, תומכיו במפלגה הסוציאליסטית אינם מבזבזים ולו רגע כדי ללעוג לנשיא המודח, ניקולא סרקוזי. מקץ 17 שנים שבהם לא דרך נשיא סוציאליסטי בארמון אליזה, רבים מתומכיו של הולנד הזדרזו ללעוג באינטרנט לאנשי הימין, שאיבדו באחת את מנהיגם הכריזמטי. רבים מהם זוכרים כיצד הולנד, שבתחילת השנה הותקף בקמח, הוגדר "שבלול". כעת, הגיעה שעת הנקמה.

פרנסואה הולנד, מועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות צרפת. AP
"תקרית הקמח" מתחילת השנה. כעת, תומכי הולנד גובים את המחיר/AP

כמה בלוגים שהוקמו ברשת בימים האחרונים הוקדשו לתיעוד אנשי מפלגת UMP ("איחוד התנועה העממית") שבראשה עמד סרקוזי. הבלוגים מציגים את אנשי המפלגה בפנים המומים, שניות לאחר ששמעו על הדחתו של הנשיא המכהן, וברגעים שבהם שמעו את הודעתו של סרקוזי על פרישה מהחיים הפוליטיים. במרבית התמונות מופיעות תומכות המפלגה ברגע המפלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומכות סרקוזי המומות. התמונות האחרות קשות יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלוג אחד, שניתן לתרגם את כותרתו ל-"הפרגיות הבוכיות של UMP" מציג תמונות של צעירות נרגשות ומובסות, עם היוודע תוצאות המדגמים ואחריהם. "אנו אוהבים אתכן, דווקא בגלל שאתן כה יפות בתבוסתכן", נכתב בכותרת המשנה. בלוג נוסף מציג "רגעים משולי עצרת המפלגה", וגם "רגעים קטנים של אשמה מתוקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כואב. "בשולי המפלגה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על הכינוי "שבלול", במפלגתו של סרקוזי גם הדביקו להולנד את הכינוי "פלנבי", על שם מותג הפודינג הידוע. כעת הגיעה זמנה של הרפרפת לנקום. התמונה הבאה, שבה נראית יד אלמונית "מאכילה" ב"פלנבי" את סרקוזי, הנואם את נאום התבוסה שלו, הופצה במאות בלוגים ברשת והתפרסמה במגזינים סאטיריים רבים בצרפת. כמו כן, בפייסבוק הופצה תמונה של מרכול שרומם את רוחם של תומכי הולנד: עובדי המרכול הציבו - זו לצד זו - ערימה גדולה של פודינג מסוג "פלנבי", לצד ערימה קטנה, מושפלת, של פודינג מן המותג "פרזידנט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יד נעלמה מזינה את הנשיא המודח בפודינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל מנהיגי העולם שבירכו את הולנד לרגל ניצחונו, הצטרף גם השחקן סשה ברון כהן, שניצל את ההזדמנות כדי לקדם את סרטו החדש, בו הוא מגלם את דמותו של "גנרל אלאדין". בברכת וידאו ששיגר להולנד, בירך אותו על כך ש"ניצח את הגמד סרקוזי", אך בחר לציין שהמועמד המועדף עליו היה דווקא זה ש"היו לו תירוצים טובים למקרי אונס".

גולשים אחרים העדיפו להיפרד בצורה דרמטית יותר מסרקוזי, שעם פרישתו מפוליטיקה, ממתין לשמוע אם חסינותו תוסר והוא יחקר באזהרה בנוגע לחשד לנטילת שוחד בכמה מקרים שונים. סרטון שהועלה ליוטיוב מסכם את הקריירה של המקרה העגום של הנשיא הזוהר, ומתאר את חמש שנות כהונתו באמצעות קרדיטים בלבד.

בעוד שראש הממשלה, פרנסואה פילון, נמצא בתחתית רשמית המזכים כ"עוזר הפקה שני", רעיית הנשיא, קרלה ברוני, מוגדרת "מאדאם טוסו". ברשימה יש דברי תודה למועמר קדאפי ולבשאר אסד, אך הכוכבת העיקרית ברשימה היא המיליארדרית ליליאן בטנקור, האישה העשירה בצרפת, החשודה ששיחדה את סרקוזי ונתנה לו מעטפות מלאות במזומנים.

ברנדט שיראק, אשתו הקשישה – והמטורזנת - של הנשיא לשעבר ז'אק שיראק, שתמכה בסרקוזי במערכת הבחירות, מקבלת בסרטון קרדיט עבור אספקת "אביזרי עור". חברת המטוסים "דאסו", שסרקוזי סייע לה להשיג מכרזים, למרות ביקורת נוקבת בפריז ודרישות לפירוקה בשל מצבה הכלכלי המדרדר, זוכה לקרדיט "מממן הסרט" (לצד חברת השעונים רולקס).

ולסיום, מי שמעוניין לנפץ את ארמון אליזה בעזרת דמותו של פרנסואה הולנד, יכול לעשות זאת בעזרת גרסה מיוחדת של המשחק "אנגרי בירדס". עם זאת, בגרסה שהכין המגזין RUE89 יש רק תור אחד: האפשרות הבאה להעפיל לאליזה, לפי המשחק, היא רק ב-2017.

(עדכון אחרון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully