וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי על ההסדר: "נתניהו שיתף אותי וביקש חשאיות"

השר התייחס למעמד מפלגתו בקואליציה המתרחבת, וטען כי לנתניהו חשוב לשמור על הברית ההיסטורית עם ש"ס. ליצמן: "הובהר לנו שנושא חוק הגיוס יהיה בתיאום איתנו"

המערכת הפוליטית גועשת אחרי ההכרזה על הקמת ממשלת אחדות, ובשותפות החרדיות בקואליציה - ש"ס ויהדות התורה, הבהירו כי עודכנו על ידי ראש הממשלה על המהלך הדרמטי.

"בימים האחרונים היה ברור שאצל מופז יש מחשבה שנייה, לדחות את הבחירות על ידי כניסה לקואליציה. אתמול קרא לי ראש הממשלה ושיתף אותי שיש כוונה למשא ומתן עם קדימה. יש את האופציה, צדדים לכאן ולכאן. 'אלי, זה צריך להישמר בסוד', הוא אמר לי", סיפר יו"ר ש"ס, אלי ישי בראיון לגלי צה"ל. השר טען כי לנתניהו חשוב לשמור על הברית ההיסטורית עם ש"ס. "הוא רוצה לשמר את הברית עם הדתיים, להתקדם אתנו בהסכמות".

לגבי הסעיף בהסכם הקואליציוני לפיו אמור להתגבש חוק חלופי לחוק טל עד אוגוסט, טען ישי: "משרד הביטחון והמערכת הצבאית לא מעוניינים בחרדים, לצערי. יש עלייה ברצון ובמוטיבציה להתגייס. יש אלפים רבים שמבקשים להתגייס, לא רוצים הרבה חרדים בצבא".

"האזרח הישראלי הרוויח"

גם שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, התייחס לממשלת האחדות. "האזרח הישראלי - טוב לו שאין בחירות. זה המשחק הפוליטי, עשו את זה משיקולים פוליטיים, אבל האזרח הישראלי הרוויח", אמר אטיאס בראיון לקול ישראל. לגבי האפשרות של צירוף אריה דרעי לש"ס אמר אטיאס: " אם אפשר לחבר בין מופז לנתניהו אז בוודאי שאפשר לחבר את הכוחות שילכו ביחד, כולל אריה דרעי".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר לתחנת הרדיו "קול ברמה" כי ההסכם עם קדימה כפוף להסכם עם מפלגתו, בו כתוב שהסדר של "תורתו אמונתו" יימשך. לדבריו, לא יהיה מצב שמישהו ירצה ללמוד תורה ולא יוכל - לא יהיה גיוס בכפייה. "ראש הממשלה הבהיר לנו שהגיעו לנוסחה שנושא חוק הגיוס יהיה בתיאום איתנו. לא יהיה חוק טל אבל יהיה משהו אחר בלי הרבה שינויים", ציין ליצמן.

הסכם ממשלת אחדות - כותרות אחרונות
דרמה בכנסת: אין בחירות - קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
לפיד על הסכם האחדות: "פוליטיקה ישנה ומכוערת"
שרי הליכוד בירכו את נתניהו; דנון: פגיעה בציבור
רק לפני חודשיים: ממשלת נתניהו רעה, לא אכנס אליה
פרשנות: ממשלת אחדות - למי זה טוב?
הסכם האחדות בין הליכוד וקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully