וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הליכוד בירכו את נתניהו; דנון: פגיעה בציבור

פנחס וולף

8.5.2012 / 4:29

ראש הממשלה זכה לשבחים בקרב חברי סיעתו, על החשאיות בה נחתם ההסכם שיכניס את קדימה לממשלת אחדות. סער: "טוב למדינה". רק דנון מתח ביקורת: "אומרים שלום לערכי הליכוד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו, דניאל בוק, קובי נתן, ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בסיעת הליכוד שיבחו הלילה (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ההסכם הקואליציוני שחתם עם יו"ר קדימה, שאול מופז אשר יביא לכניסתה של קדימה לממשלת אחדות רחבה בת 94 חברי כנסת. "רציתם חשאיות? קיבלתם חשאיות", אמר ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בהתייחסו לקריאות בוועידת הליכוד ביום ראשון, בדרישה להצבעה חשאית. חברי כנסת אחרים אמרו כי הדבר מזכיר את הדרך החשאית בה התנהלה עסקת שליט ופיצול מפלגת העבודה.

בין המברכים היה שר החינוך גדעון סער, שאמר כי "ההצעה שהובאה על ידי ראש הממשלה נותנת אפשרות להתמודד עם מספר דברים ומאפשרת יציבות פוליטית". לדברי סער, "ממשלת אחדות היא דבר טוב למדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, התייחס למהלך. "אני חושב שהרעיון היה ללכת ביחד למימוש רעיון. אני חושב שהגענו להסדר טוב", אמר בראיון לגלי צה"ל. "שאול מופז קיבל החלטה לא פשוטה, הוא ידע שתהיה ביקורת. בסופו של דבר הוא לקח את המתכונת הזאת. הצבנו אתגרים ואני מאמין שנממש אותם. רק בממשלה רחבה ניתן להניע מהלכים מורכבים כמו שינוי שיטת הממשל וחוק טל. אלקין ציין כי ברור שיאיר לפיד הוא המפסיד הגדול של המהלך. "הוא חימם מנועים וראה עצמו בכנסת", הסביר.

"ממשלת אחדות - הדרך להתמודד עם אתגרים משותפים"

עם זאת, קול אחר בסיעה נשמע מצדו של ח"כ דני דנון, שמתח ביקורת חריפה על המהלך ואמר כי "שריון של ברק כשר ביטחון והצנחה של מופז וחבריו לקואליציה, אומרים שלום לערכי הליכוד בשנה וחצי הקרובות. הליכוד זה לא קדימה, לא נוטשים עקרונות וערכים למען ג'ובים". לדבריו, "המהלך יצניח מפלגה שמאלנית שנקראת קדימה לתוך הממשלה. זאת תהיה פגיעה בהתיישבות, פגיעה בערכי הליכוד ופגיעה בציבור הישראלי שבחר בליכוד להוביל את מדינת ישראל".

גם בסיעת קדימה תמכו במהלך, אותו רקחו האסטרטג ליאור חורב ועורך הדין אלון גלרט מצדו של מופז, אל מול נתן אשל שהוביל את המהלך מצד ראש הממשלה. בסיעה שיבחו את מופז על ההסכם, על כך שבמסגרתו ימונה מופז למשנה לראש הממשלה ולשר בלי תיק, וחברי כנסת ממפלגתו יעמדו בראשות ועדת חוץ וביטחון, ועדת הכלכלה וכן בראשות ועדה נוספת.

סיעת קואליציה נוספת, עצמאות, נמנתה גם היא על המשבחים את ההסכם. "סיעת עצמאות מברכת על כניסתה של קדימה לקואליציה והאחריות שהוכיחה במהלך זה. מימי ראשית הממשלה קראנו להקמת ממשלת אחדות ואנחנו מברכים על שהדבר קורה כעת". לדברי וילף, "ממשלת אחדות היא הדרך הנכונה להתמודד עם האתגרים המשותפים העומדים בפני המדינה עד לבחירות שיתקיימו במועדן".

הסכם ממשלת אחדות - כותרות אחרונות
אין בחירות - קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
לפיד על הסכם האחדות: "פוליטיקה ישנה ומכוערת"
רק לפני חודשיים: ממשלת נתניהו רעה, לא אכנס אליה
פרשנות: ממשלת אחדות - למי זה טוב?
הסכם האחדות בין הליכוד וקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully