וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל מבהירה לנשיא צרפת החדש: לא נדון בתכנית הצנע

קנצלרית גרמניה אמנם אמרה כי תקבל את הסוציאליסט פרנסואה הולנד "בזרועות פתוחות", אך הדגישה: לא אהיה מוכנה לשבור הסכמים כלכליים שנחתמו מול 25 מדינות בגוש האירו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אומרת כי היא מצפה לפגוש את נשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד, וכי בכוונה לקבלו בברלין בזרועות פתוחות. מרקל דיברה היום (שני) בברלין, יממה אחרי ניצחונו ההיסטורי של הולנד בצרפת. הולנד נבחר לנשיא הסוציאליסטי הראשון באליזה אחרי 17 שנה, והדיח מהתפקיד את ניקולא סרקוזי, שהיה ידידה הקרוב של מרקל, ושותפה לתכנית הצנע שנכפתה על מדינות רבות בגוש האירו.

נוסף על הברכות שקיבל הולנד לרגל היבחרו מנשיא ארה"ב אובמה, מראש הממשלה הבריטי קמרון וגם מהנשיא שמעון פרס, רבים ציפו לשמוע בעיקר מה תגיד הקנצלרית מרקל; הבוקר, העיתונים בגרמניה פנו לקנצלרית, והזהירו אותה: "הנשיא הולנד הוא הצרה הפוליטית החדשה שלך". בשווקי העולם, ובעיקר בברלין עצמה, התעורר חשש שמא צרפת תגדיל את הוצאותיה, תבריח משקיעים על ידי מיסוי גבוה - ותידרדר למשבר כלכלי, שיותיר את גרמניה לבדה במאבק הכלכלי מול שאר מדינות אירופה.

ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת בשנים 2012-1997. AP
הזוג "מרקוזי", הרומן החל ב-1997, נפרד. סרקוזי ומרקל/AP

"נעבוד ביחד בצורה טובה וצמודה", אמרה היום מרקל, "ניפגש בקרוב אחרי שהולנד יושבע לתפקידו. חובתי לומר כי בכל הנוגע לצד שלנו, פרנסואה הולנד יתקבל כאן בגרמניה, על ידי, בזרועות פתוחות".

"גם הדעה האישית שלי היא שאין לדון בתכנית הפיסקלית"

אתמול, בנאום הניצחון שלו, אמר הולנד כי בכוונתו לחזק את המגזר הציבורי, ושיגר מסר לברלין, כשאמר כי "תכנית הצנע אינה גזירת גורל". ואולם, לדברי מרקל, אין מקום לדון בתכנית הכלכלית של גוש האירו. "הדעה בגרמניה - וזו גם הדעה שלי, באופן אישי - היא שאין מקום לשאת ולתת בנוגע לתכנית הפיסקלית. התכניות נחתמו בתום משא ומתן עם 25 מדינות".

"אנחנו נמצאים בדיונים מול צרפת", אמרה מרקל, "ומן הסתם, הנשיא החדש יביא עמו דגשים משלו. אך אנו מדברים על שני הצדדים של אותו מטבע: ניתן להתקדם רק באמצעות ייצוב הכלכלה והשגת צמיחה". מרקל הקדישה חלק ניכר מדבריה לחשיבותה של תכנית ההצלה הכלכלית של מדינות גוש האירו, שבבסיסה פיקוח הדוק על הגירעון הממשלתי. זאת, נוכח בחירות שהתקיימו אתמול גם ביוון. שם, הבוחרים הענישו את מפלגות הקואליציה שהעבירו בקושי רב את תכנית הצנע שכפה גוש האירו על יוון, כתנאי למענק חירום שיחלץ אותה מהמשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully