וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינגריץ' פרש מהמרוץ, אך לא קרא לתמוך ברומני

עם פרישת המועמד האחרון שעוד היה לו סיכוי תיאורטי, הפך מיט רומני רשמית למועמד הרפובליקני לנשיאות. הדבר הכי טוב שגינגריץ' הצליח לומר, הוא שרומני "פחות גרוע מאובמה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

באיחור ניכר, הרבה אחרי שכבר לא נותרו לו סיכויים ריאליים, הודיע אמש (רביעי) ניוט גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים, על פרישה מהמרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. בכך, חיסל סופית את הסיכויים למהפך, וקבע עובדה מוגמרת: מיט רומני הוא שיתמודד מטעם המפלגה מול ברק אובמה על הנשיאות בבחירות ב-6 בנובמבר.

אמנם, באופן רשמי רומני עדיין אינו לבדו במרוץ, בו נותר חבר בית הנבחרים מטקסס, רון פול. אך פול טרם ניצח באף מדינה בפריימריז, ואין לו אפילו סיכוי תיאורטי לעבור את רומני.

המועמד הרפובליקני ניוט גינגריץ' מודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות ארה"ב, ארלינגטון, וירג'יניה, 2 במאי 2012. רויטרס
ניוט גינגריץ' ואשתו, קליטסה, אמש בארלינגטון/רויטרס

גינגריץ', "הפנים של המפלגה הרפובליקנית" לאורך שנות ה-90, ולהרף עין - רגע לפני שהחלו הפריימריז הנוכחיים - נחשב למועמד המוביל, נכנע לבסוף. לאחר שורה של עימותים טלוויזיוניים לוהטים ומתקפות מצד יריביו, הוא הוצג מחד כמיושן ושמרן קיצוני וחסר תקנה, ומאידך כ"אינסיידר" של מנגנוני השלטון בוושינגטון. הוא הוכרע גם על ידי הגירעון הכלכלי אליו נקלע הקמפיין שלו, שבהעדר תרומות מספיקות מצא עצמו בחובות של 4.3 מיליון דולרים ואילץ אותו לפטר חלקים מצוותו.

לו רק רייגן היה חי

את הודעת הפרישה מסר גינגריץ' בבית מלון בארלינגטון, וירגי'ניה. בהצהרה הארוכה נכללו מגוון רעיונות גרנדיוזיים מהרפרטואר שלו - כמו למשל כינון מושבה אמריקאית על הירח.

רק דבר אחד, שכולם ציפו לשמוע, היה חסר בהצהרתו של גינגריץ': קריאה לתומכיו לתמוך ברומני. בין השורות, ניתן היה להבין מדבריו כי הוא אינו רואה ברירה אחרת, אולם הוא לא הצליח להעלות על דל שפתיו את המשפט המפורש.

"לפעמים שואלים אותי, האם מיט רומני מספיק שמרן?", שאל גינגריץ' בנאומו. "התשובה שלי פשוטה: בהשוואה לברק אובמה? אנחנו איננו עומדים בפני בחירה בין מיט רומני לרונלד רייגן. זו בחירה בין רומני לנשיא השמאלני והרדיקלי ביותר בתולדות ארה"ב".

לקריאה נוספת
הפריימריז הרפובליקניים: שהמנצח כבר ידוע מראש
פרשנות: קרקס אחד נגמר, אחר רק מתחיל / אלון פנקס
יום השנה לחיסול בן לאדן הוא קרב בין אובמה לרומני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully