וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתרגשים מאיסור העישון: "שוטר ייתן דו"ח?"

2.5.2012 / 19:37

הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים תכנס בקרוב לתוקפה, אבל במסעדות ובבריכות עוד לא יודעים כיצד החוק ייאכף. באיצטדיוני כדורגל ימשיכו לעשן: "גם ככה יש עצבים"

במגדל המשולש של מרכז עזריאלי בתל אביב, העובדים במשרדים הרבים יצאו היום (רביעי), כמו בכל יום, לעשן בחדר המדרגות הגבוה. הם הפכו כבר מזמן את חדר המדרגות לפינת עישון מאולתרת. החוק החדש שעבר הבוקר בכנסת, לפיו ייאסר בין היתר להקצות אזורי עישון בחדרי מדרגות ובמעברים, עדיין אינו מיושם בין הקומות שם. "במקום לרדת כמעט 50 קומות, כל פעם שאני רוצה סיגריה, אני פותחת את הדלת של חדר המדרגות – ומציתה אחת", סיפרה זהר, עובדת בחברת היי-טק במגדל. לדבריה, יהיה קשה לאכוף את החוק במגדלים.

הכנסת אישרה את רוב הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, וקבעה כי החל מעוד כחודש וחצי, ייאסר לחלוטין העישון במקומות ציבוריים כמו בריכות שחייה, הופעות, תחנות אוטובוס מקו?רות ורציפי רכבת. כמו כן, נקבע כי שטח אזור העישון במסעדות ובבתי קפה לא יעלה על 15 מ"ר ויוגבל שטח העישון באולמי שמחות וגני אירועים ל-25% ממקומות הישיבה.

עומר מילר, הבעלים של המסעדות "חדר האוכל ו"שולחן" בתל אביב, עדיין לא שמע על החוק החדש. "החוק עבר רק היום, ואני מניח שנערך בהתאם. האני מאמין שלי לא כמסעדן אלא כסועד הוא, שצריך מינימום מקום למעשנים במסעדה. צריך לשים דברים בפרופורציות. אתה מסיים ארוחה, בא לך סיגריה, תצא החוצה ותגיד תודה שאתה לא בניו יורק, שם אסור לעשן בשום מקום - ובחוץ יש לפעמים פחות מאפס מעלות. החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים תפס במסעדות יותר מאשר בברים, כיוון שיש משהו באוכל שהוא מאד נקי ואסתטי, שהעישון פוגם בו".

"נצטרך לחשוב איך נערכים לצו החדש"

ירון גל, מנהל המועדון הכפרי ביישוב עומר שבדרום הארץ, אשר מפעיל בריכה, סיפר כי עד היום מותר היה לעשן אך ורק באזור המדשאות ולא בבריכה או בתוך המבנים, כולל בסאונה, בג'קוזי ובחדר הכושר - שם העישון אסור. לגבי ההיערכות לחוק החדש הוא אמר כי "צריך לראות איך אוכפים דבר כזה. האם לקרוא לשוטר שייתן למעשנים דו"ח? להכשיר פקחים? התושבים פה מכירים אחד את השני ומשתפים פעולה עם הנהלים הקיימים, אך נצטרך לחשוב איך נערכים לצו החדש".

באצטדיוני הכדורגל החליטו בכנסת לא לגעת בינתיים. משה, אוהד כדורגל, הביע הקלה מכך שאצטדיונים לא נכללים בתיקון לחוק, ויש לו הסבר משכנע לכך: "גם ככה יש מתח ועצבים במשחקי כדורגל. לקחת מאיתנו את הניקוטין, שיש בו גורם מרגיע, בטח לא יתרום לבעיית האלימות בספורט. צריך להמשיך לאפשר לאנשים לעשן - במקום להוציא את העצבים שלהם על אוהדי הקבוצה המתחרה".

עוד בנושא
אושר: העישון ייאסר בהופעות, בתחנות אוטובוס ובבריכות
יוזמה בבריטניה: לאסור עישון בתוך מכוניות
יצרני הסיגריות בארה"ב נלחמים באזהרות החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully