וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בבריטניה: לאסור עישון בתוך מכוניות

איגוד הרופאים הבריטי קורא לממשלה "לנקוט צעד אמיץ" כדי להגן על המעשנים הפסיביים, ובעיקר הילדים. לפי נתונים שהציג, הנזק מעישון פסיבי במכונית גבוה פי 23 מאשר בפאב אפוף עשן

יש לאסור לחלוטין עישון סיגריות במכוניות, כדי להגן על הנהגים והנוסעים ובעיקר על הילדים שביניהם מפני עישון פסיבי - כך ממליץ איגור הרופאים בבריטניה, שפירסם הבוקר (רביעי) המלצות בנושא המבוססות על מחקרים עדכניים. באיגוד הרופאים מציינים כי מעשן פסיבי בתוך מכונית נחשף לכמות רעלנים הגבוהה פי 23 מאשר במקרה של חשיפה לעישון פסיבי בתוך פאב אפוף עשן. הרופאים קוראים לממשלה "לנקוט בצעד אמיץ" ולפתוח בהליכי חקיקה בנושא, כך שחוק איסור העישון במקומות ציבוריים שנכנס לתוקפו ב-2007 יורחב גם לכלי רכב. "העדויות בדבר הצלחתם של מהלכי חקיקה להגבלת עישון הן משכנעות ביותר", אמרה ד"ר ויוויאן נתנזון, הממונה על מחקר ואתיקה באיגוד.

עוד מציינים באיגוד הרופאים, כי הסיכון הנובע מעישון פסיבי במכונית עוד גבוה משמעותית עבור אנשים זקנים ובייחוד ילדים, שהריאות שלהם סופחות יותר כימיקלים מעשן הסיגריות. "ילדים פשוט כלואים בתוך המכונית, ואין להם ברירה אלא לנשום את העשן", נמסר מהקרן למלחמה במחלות ריאה בבריטניה, שמיהרה להצהיר על תמיכתה בהמלצות, כמו גם ארגונים בריאותיים נוספים בבריטניה.

בממשלה הבריטית, עם זאת, מטילים ספק באפשרות שההמלצות הללו ייושמו. "איננו מאמינים שחקיקה היא הדרך הנכונה לגרום לאנשים לשנות את הרגליהם הרעים", אמר ל"גרדיאן" דובר של משרד הבריאות. גם ראש הממשלה, דייוויד קמרון (בעצמו מעשן לשעבר) כבר הביע בערב התנגדות להגבלה על עישון ברכב. "איני חש בנוח להגיד לאנשים מה לעשות בתוך המכונית הפרטית שלהם", אמר מוקדם יותר השנה בהתייחסו להצעת חוק פרטית שהוגשה לפרלמנט, שקראה לאסור עישון במכוניות בהן נמצאים ילדים.

מנגד, באיגוד הרופאים דווקא סבורים כי לפחות בכמה מועצות מקומיות בבריטניה - בהן אדינבורו שבסקוטלנד, קארדיף שבוויילס ובלפסט שבצפון אירלנד - שבהן נחקקו באחרונה כמה תקנות מחמירות להגנה על בריאות הציבור כגון מחירי מינימום לאלכוהול, דווקא יאמצו את ההמלצות.

עוד בנושא:
מחקר: למעשנים בבוקר המוקדם סיכוי גבוה לסרטן
יצרני הסיגריות בארה"ב נלחמים באזהרות החדשות
הצעת חוק באיסלנד: סיגריות - רק במרשם רופא
מפסיקים לעשן, משפרים את הסקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully