וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: העישון ייאסר בהופעות, בתחנות אוטובוס ובבריכות

פנחס וולף

2.5.2012 / 11:58

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה את הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים.בין היתר, ייאסר על נהגי אוטובוס לעשן בו גם כשהוא ריק. מהחודש הבא - העישון ייאסר במשרדי ממשלה

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

החל מעוד כחודש וחצי, ייאסר לחלוטין העישון במקומות ציבוריים כמו בריכות שחייה, הופעות, תחנות אוטובוס מקו?רות ורציפי רכבת – כך אישרה היום (רביעי) ועדת הבריאות של הכנסת. הוועדה, בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), אישרה את רוב הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, במסרתה, ייאסר כעת על נהגי אוטובוס לעשן בתוכו לפני העלאת נוסעים, ייאסר עישון בטווח של עשרה מטרים מהכניסה או היציאה מבניין מרפאה או בית חולים וייאסר להקצות אזורי עישון בחדרי מדרגות ובמעברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, נקבע כי שטח אזור העישון במסעדות ובבתי קפה לא יעלה על 15 מ"ר, זאת לאור קביעת הוועדה כי אחוז השטח המוקצה לטובת עישון במקומות הללו גדול משמעותית מכפי הצורך, ועל כן גורם לאנשים רבים להיחשף לעישון כפוי בעל כורחם. מנכ"ל איגוד המסעדות, בתי הקפה והברים, שי ברמן, מחה על ההחלטה, ואמר בדיון: "אנחנו המעסיק השני הגדול במשק, תנו לנו להמשיך לפעול". לצד זאת, הוחלט כי יוגבל שטח העישון באולמי שמחות וגני אירועים ל-25% ממקומות הישיבה.

יחד עם זאת, לא אושרו הסעיפים האוסרים עישון באצטדיונים ובאמפיתיאטראות, לא ייאסר עישון בחצרות מבני מתנ"סים ותנועות נוער, וכן לא נענתה הבקשה לאסור עישון של שחקני תיאטרון על הבמה כחלק מהמשחק. "אנחנו מצמצמים באופן משמעותי את הפגיעה במעשן הפאסיבי ואת השטחים בהם יותר העישון. עם זאת, אל לנו להגזים. יש גם ציבור מעשנים בישראל, וגם אותו אנחנו צריכים לשרת", אמר יו"ר הוועדה כץ. בתגובה להימנעות הוועדה מאיסור העישון במבני המתנ"סים ותנועות נוער, בשל מה שהוגדר במשרד החינוך כקושי בהגדרת שטחים אלו, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כי "אתם צריכים לשמור על הילדים האלה".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע על כוונתו לאסור בעתיד באופן מוחלט על עישון במקומות עבודה, זאת מכיוון שלטענתו, חדרי העישון ומערכות סינון האוויר אינם מונעים חשיפה לעישון כפוי. עוד טוען המשרד, כצעד ראשון למהלך, וכדי "לשמש דוגמה", כי ייאסר לחלוטין העישון במשרדי ממשלה כבר מהחודש הבא.

עוד באותו נושא:
הגבלות העישון: "ישראל תצטרף למדינות הנאורות"
מומחים על הגבלות העישון: "מעט מדי, מאוחר מדי"
דו"ח משרד הבריאות: 1 מכל 5 ישראלים מעשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully