וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורש בשיא: קצין הכושר הקרבי סיים תפקידו בצה"ל

2.5.2012 / 5:37

אל"מ ד"ר אבי מויאל פרש מהצבא בטקס מרגש לאחר 38 שנות שירות. מויאל אחראי על הכושר הגופני של טובי הלוחמים בצה"ל והקים קבוצות אימון ייחודיות לריצה שהתחרו בארץ ובעולם

ראש מחלקת כושר קרבי בזרוע היבשה וקצין הכושר הקרבי האגדי של סיירת מטכ"ל אל"מ ד"ר אבי מויאל סיים אמש (שלישי) בטקס מרגש את תפקידו וייצא בקרוב לחופשת פרישה מצה"ל לאחר 38 שנות שירות.

אבי מויאל. דובר צה"ל
ביצע מהפכה אמיתית בצה"ל בשמירה על אורח חיים בריא ושמירה על הכושר הקרבי. מויאל/דובר צה"ל

אל"מ מויאל, החל את דרכו בצה"ל בבית הספר למ"כים כמדריך כושר גופני ומאוחר יותר עבר לשרת בסיירת גולני, ביחידת העלית שלדג ולאחר שהצטיין מונה לקצין הכושר הקרבי של סיירת מטכ"ל בה שירת במשך עשרים שנה והיה אחראי על הכושר הגופני של טובי הלוחמים בצה"ל. במהלך השירות המציא את הנוסחה לשמירת בריאות החיילים - "אין שברי הליכה בסיירת מטכ"ל כי ביחידה לא מטרטרים חיילים".

בטקס מרגש שנערך במכון וינגייט בנוכחות מפקדים, בני משפחה וחברים, נכחו גם קצינים ולוחמים מכלל יחידות העלית בצה"ל, מפקד אוגדה 91 ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר תא"ל הרצי הלוי, אלוף פיקוד דרום ומפקד שלדג לשעבר טל רוסו, האלוף במיל' אורי שגיא, מפקד זרוע יבשה האלוף סמי תורג'מן, שר הביטחון לשעבר איציק מרדכי ואהוד אולמרט שנהג להתאמן עמו ביחד בתקופת כהונתו כראש הממשלה והרעיף עליו בנאומו שבחים רבים. האלוף תורג'מן, ציין בפני האורחים כי אל"מ מויאל ביצע מהפכה אמיתית בצה"ל בשמירה על אורח חיים בריא ושמירה על הכושר הקרבי.

אל"מ מויאל סיים את לימודי הדוקטורט באנגליה. בעשור האחרון הוא ביצע מהפכה בצה"ל בשמירה על הכושר הגופני בקרב לוחמי צה"ל ויישום לקחי מלחמת לבנון השנייה. אל"מ מויאל, פיתח תכניות ייחודיות להורדה במשקל עבור משרתי הקבע שכלל שינוי תפריט המזון בצה"ל. הוא הרחיב את האימונים של הלוחמים גם במהלך התעסוקה המבצעית באמצעות חדרי כושר ניידים והקים קבוצות אימון ייחודיות לריצה שהתחרו בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully