וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה מפני נסיעה בטורקיה הושבה לרמתה הקודמת

טל שלו

1.5.2012 / 20:59

במטה ללוחמה בטרור מגדירים כעת את האיום במדינה השכנה ככזה שאינו מונע ביקור בה, אך עדיין דורשים מישראלים לנקוט צעדי זהירות. לפני חודש וחצי פורסמה התרעה לפיגוע מיידי

במטה ללוחמה בטרור הורידו היום את מדרג האיום מפני נסיעה לטורקיה, והיא הושבה לרמה הקודמת, המוגדרת איום אפשרי מתמשך. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי זו הרמה הנמוכה ביותר מבין ארבע רמות אפשרויות של אזהרת מסע למדינה השכנה.

באמצע חודש מרץ, פרסם המטה אזהרה בטווח מידיי מפני פיגוע מיידי בטורקיה נגד יעדים יהודים או ישראלים, מצד גורמים הקשורים באירן וחיזבאללה. זאת, ברקע חקירת הפיגועים שהיו בהודו, בתאילנד ובאזרייבג'ן בשבועות הקודמים.

היום, בוצעה במטה הערכת מצב מחודשת, בשל הזמן שחלף מאז שפורסמה האזהרה הקודמת ובשל פעולות נוספות שבוצעו. גורם ביטחוני אמר כי בין היתר, גם בטורקיה ננקטו צעדים מקומיים, וכי "יש יסוד לקבוע שאין כוונות קונקרטיות בטווח הזמן המיידי לפגוע בישראלים וביהודים בטורקיה". הגורם הביטחוני הדגיש כי דרגת ההתרעה שבה כעת לאותה רמה כפי שהייתה ערב ההעלאה הקודמת.

נוסח האזהרה שנשאר בתוקף הוא כי "בטורקיה קיים איום מתמשך לפיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים. בהתאם, המלצת המטה ללוחמה בטרור היא להימנע מביקורים שאינם חיוניים בטורקיה, או לכל הפחות לנקוט אמצעי זהירות מיוחדים וערנות".

דיווח: "המוסד הזהיר את דיפלומטים בטורקיה"

פנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully