וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה נגד אירופה: "חוזרים למלחמה הקרה"

1.5.2012 / 19:25

בקייב הגיבו בזעם להודעת כמה ממנהיגי מדינות האיחוד כי יחרימו את משחקי ה"יורו" בקיץ בגלל המשך מאסרה של ראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו - השובתת רעב וטוענת כי הוכתה

חזרה לשנות ה-60? "טקטיקה של המלחמה הקרה" - כך הגדירו באוקראינה את האיומים הנשמעים בימים האחרונים מכיוונם של כמה ממנהיגי מדינות האיחוד האירופי, להחרים את משחקי ה"יורו" - אליפות אירופה בכדורגל - אותה תארח המדינה ביוני הקרוב בצוותא עם פולין, ולא לכבד אותם בנוכחותם. הסיבה העיקרית ליחסים ההולכים ונעכרים בין אוקראינה לאירופה נוגעת להמשך מאסרה של יוליה טימושנקו, ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, המרצה שבע שנות מאסר שנגזרו עליה באוקטובר.

בשבוע שעבר: סיבה נוספת לדאגה לפני היורו - פיגועים באוקראינה

יוליה טימושנקו, לשעבר ראש ממשלת אוקראינה, מציגה חבלות שספגה בכלא, לאחר שהסוהרים היכו אותה לטענתה, אפריל 2012. רויטרס
טימושנקו מציגה את החבלות שספגה, בשבוע שעבר/רויטרס

טימושנקו - יריבתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ' שהורשעה ב"שימוש לרעה בסמכויותיה" אולם תומכיה טוענים כי נפלה קורבן לרדיפה פוליטית - פתחה בשבוע שעבר בשביתת רעב, "במחאה על המצב במדינה ועל המצב בכלא". לאחר שפונתה ביום שישי לבית חולים עקב מצבה, פורסמו תמונות בהן היא מציגה חבלות שונות על גופה - הנובעות לטענתה ממכות שספגה מסוהריה בכלא בעיר חרקוב (שתארח כמה מהמשחקים בטורניר). ברשויות האוקראיניות הכחישו בתוקף את הטענות.

מרקל: הגעתי לאוקראינה תלויה בגורל טימושנקו

באירופה המערבית ביקרו בחריפות את רדיפתה של טימושנקו מאז נעצרה לראשונה, ובאיחוד הבהירו לאוקראינים כי כל עוד היא בכלא, הם יכולים לשכוח מחתימה על הסכמי סחר. התמונות החדשות רק הביאו לעלייה נוספת במפלס המתיחות. התגובה הבולטת ביותר הגיעה מגרמניה, שם הודיע דובר הממשלה כי "כל ביקור של הקנצלרית אנגלה מרקל באוקראינה במהלך הטורניר יהיה תלוי בגורלה של טימושנקו". עוד כמה מנהיגים אירופים הודיעו על צעד דומה, ובהם גם יו"ר נציבות האיחוד, ז'וזה מנואל בארוזו. בהמשך הכריזו גם נשיא גרמניה, יואכים גאוק, ונשיא צ'כיה וצלאב קלאוס, כי הם מבטלים את השתתפותם בוועידת הנשיאים האירופית באי האוקראיני יאלטה שבים השחור.

התגובה האוקראינית לא איחרה לבוא. "לא הייתי רוצה לחשוב שמנהיגי גרמניה מקימים לתחיה שיטות מעידן המלחמה הקרה, והופכים את הספורט לבן ערובה של הפוליטיקה", אמר דובר משרד החוץ בקייב, אולג וולושין, בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס".

טימושנקו הייתה ממובילות "המהפכה הכתומה" באוקריאנה ב-2004, בעקבותיה בוטלו הבחירות לנשיאות בהן ניצח אז ינוקוביץ הפרו-רוסי, ובהמשך כיהנה כראש ממשלה תחת הנשיא שנבחר תחתיו, ויקטור יושצ'נקו. היא כיהנה שתי קדנציות כראש ממשלה, וב-2010 התמודדה על הנשיאות בבחירות מול ינוקוביץ' - והפסידה בקרב צמוד. במקביל למאסרה, היא עומדת כעת למשפט נוסף, על העלמת מס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עצרת תמיכה בראש ממשלת אוקראינה לשעבר, יוליה טימושנקו, קייב, 27 באפריל 2012. רויטרס
תומכיה של טימושנקו מפגינים למען שחרורה, בשבוע שעבר בקייב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully