וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: פצועים בפיגוע טרור משולב בדניפרופטרובסק

ארבעה מטעני חבלה שהוטמנו בפחים התפוצצו בזה אחר זה בשלושה מוקדים בעיר דניפרופטרובסק, השלישית בגודלה באוקראינה. לפחות 27 בני אדם נפצעו. אף ארגון לא לקח אחריות

באוקראינה נפצעו לפחות 27 בני אדם בסדרה של ארבעה פיצוצים שהיו בצהריים (שישי) בעיר דניפרופטרובסק שבמרכז המדינה. שר הפנים, ויטלי זקרצ'נקו, הודיע כי המשטרה פתחה בחקירה, וכי משרד התובע הכללי מגדיר זאת כפיגוע טרור. השר עצמו יבוא בטיסה לעיר כדי לפקח עליה.

הרשויות בקייב מסרו כי לפחות ארבעה מטעני חבלה הוטמנו במוקדים מרכזיים בעיר, השלישית בגודלה באוקראינה, וכי הם הופעלו בזה אחר זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצועים טופלו במקום, מרביתם נפגעו באורח קל/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד הפנים הודיע כי הפיצוץ הראשון אירע בתחנה של רכבת חשמלית סמוך לשעה 11:50 (שעון מקומי) ונפצעו בו חמישה בני אדם. הפיצוץ השני היה כחצי שעה לאחר מכן מחוץ לאולם קולנוע והיכל תיאטרון, ונפצעו בו שבעה בני אדם נוספים. פיצוץ נוסף אירע זמן קצר לאחר מכן בגינה ציבורית, ואישה אחת נפצעה בידיה. ככל הנראה, הפיצוץ הרביעי אירע סמוך גם הוא סמוך לתחנה הרכבת, ונפצע בו אדם מבוגר. לא ברור היכן נפגעו יתר הפצועים.

בשידורי הטלוויזיה נראו מאות בני אדם מבוהלים מתגודדים מחוץ לרכבת, שנראית עומדת בתחנה. כמה פצועים נראים מטופלים במקום, והמדרכה מוכתמת דם. לפי שעה לא נמסר במי המשטרה חוקרת באחריות למתקפה.

מאוחר יותר, גורמים באופוזוציה האשימו את הממשלה באחריות למתקפה, ואמרו כי היא נועדה להסיט את דעת הקהל העולמית מהטענות לפיהן ראש הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו, עברה התעללות בבית הכלא. היא נכלאה בסוף 2011 לשבע שנות מאז ולקנס בגין מעורבותה בעסקת גז כושלת. במערב אומרים כי מדובר היה בגזר דין שנתפר על רקע אישי, בשל התחזקותה הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully