וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינוקוביץ' הושבע לנשיא: "אגן על אוקראינה"

מנהיג האופוזיציה שניצח בבחירות לנשיאות אוקראינה, הושבע לתפקידו החדש. ינוקוביץ' הבטיח להוציא את ארצו מהמשבר ולהגן על עצמאותה וריבונותה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ויקטור ינוקוביץ' הושבע היום (חמישי) לנשיאות אוקראינה, והודה כי ארצו עומדת בפני חוב עצום, עוני, שחיתות והתמוטטות כלכלית אך לדבריו, בכוונתו להוביל אותה להתאוששות. בנאומו נשבע ינוקוביץ' להגן על ריבונותה ועצמאותה של אוקראינה ולקדם מדיניות חוץ שתכלול קשרים עם רוסיה, האיחוד האירופי וארצות הברית, שתקצור את התוצאות הטובות ביותר למדינה. "אוקראינה צריכה אסטרטגיה של תנועה קדימה חדשנית, ואסטרטגיה שכזאת תוכננה על ידי הצוות שלנו".

ינוקוביץ' נבחר לנשיא לאחר שניצח בתחילת החודש את ראש הממשלה יוליה טימושנקו בהפרש זעום של 3.5% בסיבוב השני. השבעתו חתמה באופן סופי את חזרתו למרכז הזירה הפוליטית. לאחר שניצח בבחירות לפני חמש שנים הואשם ינוקוביץ' בזיופים שהובילו למחאת האזרחים. ראש הממשלה טימושנקו האשימה אותו ברמאות והיתה אחת המובילות של ה"מהפכה הכתומה", שבעקבותיה נבחר ויקטור יושצ'נקו לנשיא.

טימושנקו, שטענה גם הפעם כי ינוקוביץ' זכה בבחירות ברמייה, והנשיא היוצא יושצ'נקו נעדרו מהטקס ההשבעה. ינוקוביץ' אמר כי בכוונתו להקים קואליציה חדשה ולהדיח את טימושנקו מראשות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully