וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע העניק תעודות הוקרה למשוחררי עסקת שליט

פנחס וולף

1.5.2012 / 15:37

א-סנע ופעילים במפלגתו חלקו כבוד לאסירים פלסטינים משוחררים בכנס מיוחד בנצרת, "אות להערכה על המאבק למען החירות". א-סנע: "אסירי החירות הם הגיבורים"

לוואלה! חדשות נודע כי חבר הכנסת טאלב א-סנע, העניק עם חברי מפלגתו, מד"ע (מפלגה דמוקרטית ערבית, המרכיבה את סיעת רע"מ תע"ל בכנסת), תעודות הוקרה לאסירים פלסטינים משוחררים, בהם משוחררי עסקת שליט. תעודות ההוקרה חולקו בתאריך 21 באפריל במהלך כנס שנערך לאסירים ביטחוניים משוחררים, אזרחי ישראל, במשרדי מפלגת מד"ע בנצרת, ובהן נכתב: "לרגל המאבק הצודק שלכם לסיום הכיבוש וכאות ההערכה על המאבק שלכם למען החירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מזהיר מפני הרצון הישראלי לשבור את רצונם לאחר שלילת חירותם". א-סנע באירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכך לא הסתיימו גילויי ההזדהות של א-סנע עם אותם אסירים. ביום ראשון הוא ביקר יחד עם פעילי מפלגתו באוהל הזדהות עם האסירים הפלסטיניים ברמאללה, על רקע שביתות הרעב של אסירים בטחוניים פלסטיניים הכלואים בבתי הסוהר בישראל. יצוין כי מד"ע מהווה סיעה ברשימת רע"מ-תע"ל, המורכבת משלוש מפלגות: רע"מ (רשימה ערבית מאוחדת), מד"ע (מפלגה דמוקרטית ערבית) ותע"ל (תנועה ערבית להתחדשות). נציגי רע"מ ברשימה הם איברהים צרצור ומסעוד גנאים, נציג תע"ל הוא אחמד טיבי וא-סנע הוא נציג מד"ע.

"אין צינוק שיכלא הרצון לחופש ועצמאות"

א-סנע, שהגדיר את האסירים הללו "אסירי חירות", אמר לוואלה! חדשות כי "אסירי החירות הם גיבורים, מקור גאווה לעם הפלסטיני, וכולנו חבים להם חוב גדול כי הקריבו את חירותם למען חירות עמם". א-סנע הוסיף כי "הכיבוש הוא הלא-חוקי וההתנגדות לכיבוש היא החוקית. אין כלא או צינוק שיכלא את רצון אסירי החירות לחופש ועצמאות. אני מזהיר מפני הרצון הישראלי לשבור את רצונם לאחר שלילת חירותם".

האקט הנוכחי מצטרף לעמדה רדיקלית נוספת שא-סנע הציג בשבועות האחרונים. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, א-סנע הקים בחודש מרץ ועדה שתבחן את החלפת מצע מפלגתו, כך שהיא תתמוך בפתרון של מדינה דו-לאומית במקום בפתרון "שתי מדינות לשני עמים", ותפעל לביטול חוק השבות והחלפתו ב"זכות השיבה לכל". אישור ההצעה צפוי לעורר זעם רב במסדרונות הפוליטיים, עד כדי ניסיון לפסול את הרשימה, בשל העובדה שההצעה נוגדת את סעיף 7א ב"חוק יסוד: הכנסת", הקובע כי רשימה לא תוכל להתמודד לכנסת, בין היתר אם היא שוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

לקריאה נוספת
בניגוד לחוק יסוד: א-סנע יציע מדינה דו לאומית
בינואר: ח"כים מרע"מ-תע"ל נפגשו עם בכיר חמאס עזיז דוויק
טיבי בסרטון: "אין ערך נעלה יותר מאשר השהיד"
באוקטובר אמר א-סנע: "כל אסיר פלסטיני הוא כמו שליט"

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully