וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי בסרטון: "אין ערך נעלה יותר מאשר השהיד"

גלעד גרוסמן וניר יהב

19.1.2012 / 0:00

בסרטון שהעלה מכון Palwatch נראה טיבי אומר: "השהיד הוא שיא התפארת, המשרטט בדמו דרך לחירות". טיבי בתגובה: "דברי נערכו, שהיד הוא מי שנהרג על ידי הכיבוש למען המולדת"

משבח מחבלים? סרטון שהופץ באתר הסרטונים "יוטיוב" של מכון Palwatch, שערך חלקים מדבריו של חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) בכנס של הרשות הפלסטינית, מעורר סערה בימין הישראלי. בסרטון נראה טיבי מדבר בהתלהבות, ואומר כי "השהיד הוא שיא התפארת. אין ערך נעלה יותר מאשר השהאדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך, ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור. השהיד הוא סמל המולדת". את דבריו סיים טיבי כשאמר: "ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר וברכות לשהידים שלנו ושלכם בתוך הקו הירוק – אלה שהכובש רוצה שיכנו אותם מחבלים, בעוד שאנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלה שמתו למען המולדת".

ח"כ אחמד טיבי. ברני ארדוב
"אין דבר נעלה מאלה שמתו למען המולדת"/ברני ארדוב

עורך הדין יוסי פוקס, המזוהה עם הליכוד, פנה אתמול (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד טיבי. "בהתאם לסעיף 4 לפקודת מניעת טרור", כתב פוקס במכתבו, "אדם אשר מפרסם דברי שבח ו/או אהדה לטרור או עושה מעשה שיש בו גילוי הזדהות עם טרוריסטים, צפוי לעונש מאסר של שלוש שנים. במקרה המדובר, תמך טיבי פומבית בשהידים – שהינם בהגדרה טרוריסטים רוצחי אנשים, נשים וטף". עוד הוא ציין כי "לאור מעשים אלו, אבקשך לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית נגד טיבי, בגין החשד לביצוע עבירות של תמיכה במאבק מזוין והסתה למעשי טרור, להמליץ לכנסת להסיר את חסינותו ולהורות על העמדתו לדין בגין עבירות חמורות אלה". פוקס ציין כי מלבד פנייתו לוינשטיין, יפנה גם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה, כדי שזו תמנע מטיבי מלהתמודד בבחירות הבאות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"טיבי הופך עצמו למנהיג שוליים קיצוני"

בתגובה לדבריו של ח"כ טיבי, פנה ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ליועץ המשפטי לממשלה ודרש להעמידו לדין. במכתבו ציין בן אחרי כי "הפרקליטות לא היססה להגיש אישומים נגד פעילי ימין בגין התבטאויות פחות קשות. הגיע הזמן להפסיק את החגיגה של טיבי".

בתגובה לדבריו של אחמד טיבי, כי "אין ערך נעלה מזה", אומר ח"כ יואל חסון (קדימה) כי "אחמד טיבי, שמתהדר בכך שהוא יודע עברית טוב יותר מהיהודים, נראה כי בערבית 'העברית' שלו קיצונית אף יותר". ח"כ חסון הוסיף כי "דבריו של טיבי מראים את הזילות שלו בערך חיי אדם וזאת נוכח דברי ההלל שהוא מרעיף על אותם מרצחים שגדעו חיים של חפים מפשע. נראה כי טיבי מיום ליום הופך עצמו למנהיג שוליים קיצוני".

"אי הבנה בישראל לגבי המושג 'שהיד'"

חבר הכנסת טיבי ביקש להנמיך את הלהבות ולהבהיר את דבריו. "בישראל יש אי הבנה ובורות לגבי המושג 'שהיד'", אמר טיבי, "שפירושו מי שנהרג על ידי הכיבוש למען המולדת, או מת למען מטרה לאומית". בהודעה מטעמו נמסר כי "ח"כ טיבי במתכוון הזכיר שמות של שהידים כמו הילד מוחמד א-דורה, הילד פארס עודה, השהידים שנהרגו במאבק נגד חומת ההפרדה, השהידים של כפר קאסם ויום האדמה, והשהידים של הפגנות שנת 2000. כל אלו נהרגו למען המולדת ולכן הם בבחינת ערך נעלה". עוד נמסר כי "מישהו בכוונה הסיר את אזכור השמות הללו כדי לעוות את כוונתו והסית כאילו טיבי תומך בפיגועי התאבדות, מה שלא נכון כלל וכלל".

רק שלשום החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק את טיבי מדיוני המליאה והוועדות למשך שבוע, על דבריו שאמר על חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו). טיבי התייחס לתקרית המכוערת בה שפכה מיכאלי כוס מים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה (העבודה). בנאום במליאת הכנסת לפני שבוע, שבגינו הורחק טיבי, "קונן" באופן ציני על עונש ההרחקה למשך חודש מהכנסת שהוטל על מיכאלי על ידי ועדת האתיקה (הרחקה למשך חודש). הוא אמר אז כי העונש חמור, אך "לא עבור אנסטסיה, אלא עבור הכנסת, עבור כולנו. מה תעשו בלי אנסטסיה השופכת?", שאל. טיבי קשר בין התנהגותה של מיכאלי לבין הצעת החוק מעוררת המחלוקת שאותה היא מקדמת, להגבלת קריאות המואזין במסגדים.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

עוד בנושא
טיבי הסביר מה זה ”כוס אמוק” - והוצא מהמליאה
בגלל נאום ”אנסטסיה השופכת”: טיבי הורחק מהכנסת
אחמד טיבי: לאנסטסיה מיכאלי ”נדפקה האינסטלציה”

(עדכון ראשון: 21:27)

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully