וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל נאום "אנסטסיה השופכת": טיבי הורחק מהכנסת

פנחס וולף

17.1.2012 / 10:39

טיבי הגיב בסערה משלו למהומה שחוללה בכנסת ח"כ מיכאלי, ששפכה כוס מים על ח"כ מג'אדלה - ונשא נאום ציני בחרוזים. "לוועדת האתיקה נדפקה האינסטלציה", הגיב להחלטה להרחיקו

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

פרשת שפיכת כוס המים של ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) על ח"כ ראלב מג'אדלה (עבודה) מסרבת לגווע. אחרי שח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב לתקרית המביכה בנאום בחרוזים במליאת הכנסת, ואמר, בין היתר, כי למיכאלי "נדפקה האינסטלציה", ועדת האתיקה החליטה להרחיקו מהכנסת למשך שבוע.

"אני נדהם אך לא מופתע", אמר טיבי אחרי קבלת החלטת הוועדה הבוקר (שלישי). "כנראה שהוועדה נבהלה מעצמה בשל העונש שהטילה על אנסטסיה, ששפכה כוס מים, ואצה לאזן זאת בעונש הרחקה הזוי על ח"כ ערבי", אמר. "ועדת האתיקה הזו היא ועדה נטולת ערבים, וחלק מחבריה מתייחסים אליי כאל אויב. על כן החלטותיה נגועות בדעות קדומות. יכול להיות שלוועדה נדפקה האינסטלציה והיא נתקפה באמוק ללא כוס?".

ח"כ מיכאלי שפכה כוס מים על ח"כ מג'אדלה. ערוץ הכנסת
השופכת נענשה, וגם המגנה נענש. "תקרית המים"/ערוץ הכנסת

ח"כ מיכאלי, מצדה, המרצה כעת עונש הרחקה של חודש ימים בעצמה, בירכה על העונש שנגזר על עמיתה למשכן. "ועדת האתיקה הסבירה את חומרת מילותיו של ח"כ טיבי טוב מכל טיעון אחר. כולנו תקווה שילדי ישראל לא ילמדו את שפתו הגסה, ואנו בטוחים שטיבי מרגיש שיצא בזול, משום שגם הציבור, וגם עמיתיי חברי הכנסת, רואים חומרה מיוחדת בדברי העלבון בעלי הקונוטציות המיניות, המשפילות והשוביניסטיות". כמו כן, היא אמרה כי "טיבי גרם לזילות הכנסת, ופגע בכבוד הכנסת וחבריה. מובן כי לא מדובר בפליטת פה או בדברים שנאמרו בסערת רגשות, אלא בנאום שנכתב מראש ומתוך כוונת זדון?.

"ישראל מתייבשת, אבל ממש לא מתביישת"

יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות את חומרת הענישה כלפי טיבי. "יש הרבה התבטאויות בכנסת, אבל זאת לא התפרצות, אלא התבטאות מתוזמנת שהוקראה מהנייר", אמר. "זו גסות ובוטות וניבול פה שאין כדוגמתו. זו ההשפלה הכי גדולה". לדבריו, "מדובר בפגיעה בנימים הכי עדינים שיש לאשה. אין הצדקה לכך. אפשר לומר דברים, אבל דבריו היו סיכול ממוקד. הוא אמר את כל המילים הפוגעות ביותר כלפי אישה. ואין לי ספק שהעונש היה עדין. עליו להבין שיש גבול לחוצפה".

הנאום במליאת הכנסת לפני שבוע, שבגינו הורחק טיבי, היה זה שבו "קונן" באופן ציני על עונש ההרחקה למשך חודש מהכנסת שהוטל על מיכאלי על ידי ועדת האתיקה. הוא אמר אז כי העונש חמור, אך "לא עבור אנסטסיה, אלא עבור הכנסת, עבור כולנו. מה תעשו בלי אנסטסיה השופכת?", שאל. טיבי קשר בין התנהגותה של מיכאלי לבין הצעת החוק מעוררת המחלוקת שאותה היא מקדמת, להגבלת קריאות המואזין במסגדים.

"אנסטסיה גדלה שם בערוגות הזבל של ישראל ביתנו, או שמא נאמר 'רוסיה ביתנו'. משם היתה הדרך קצרה כדי להציע את חוק המואזין, שבינתיים הפך למיזם משותף ביבי-אנסטסיה, וגם לשימוש הלא מושכל במים, דווקא בתקופת יובש שבה כל טיפה חשובה, הרי ישראל מתייבשת, אבל ממש לא מתביישת", אמר. לבסוף הוסיף בעוקצנות כי "אנסטסיה אחוזת האמוק שפכה כוס מים על עמיתה. ולכן אני אקרא לילד בשמו : 'כוס אמוק".

עוד באותו נושא:
אחמד טיבי: לאנסטסיה מיכאלי "נדפקה האינסטלציה"
תקרית בכנסת: ח"כ מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully