וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסמת הבחירות החדשה של אובמה: "קדימה"

נשיא ארה"ב פתח את קמפיין הבחירות שלו ושחרר לרשת סרטון המפרט את הישגיו - תוך הימנעות מאזכור יריבו הצפוי מיט רומני. "הרפובליקנים הכפישו את אובמה במקום לדאוג למדינה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה השיק היום (שני) את קמפיין הבחירות שלו לקראת פתיחת הקלפיות בנובמבר הקרוב, תחת הססמה "קדימה" (forward). בסרטון בן שבע הדקות שהופץ היום ברשת מטעם אובמה, מוצגים בזה אחר זה הישגיו של הנשיא מאז נבחר בתחילת שנת 2009 - ובייחוד הישגיו הכלכליים - בהשוואה למצבה הכלכלי העגום של ארצות הברית בתחילת כהונתו.

התקשורת האמריקאית ניתחה בהרחבה את הסרטון והאסטרטגיה בה הוא משתמש, כאשר המסקנה הבולטת מצפייה בסרטון היא אחת - אובמה אינו מעוניין ללכלך את ידיו בהכפשת יריביו הרפובליקנים, שכמעט ואינם מופיעים בו, ובמקום זאת מתמקד בהישגיו עד כה ובמטרותיו לעתיד - כפי שמתבטא גם בססמתו.

צפו: סרטון ההשקה של קמפיין הבחירות של אובמה

"כן אנחנו יכולים" ("yes we can"), ססמת הבחירות הקודמת בה השתמש אובמה, זכורה עד היום כססמה האולטימטיבית שתרמה לכניסתו ההיסטורית של אובמה לבית הלבן. כעת, שלוש שנים לאחר שאובמה הוכיח כי הוא אכן יכול להיבחר, מסביר הקמפיין לבוחרים מדוע עליהם לבחור בו בשנית.

בין ההישגים אותם מונה אובמה בסרטון: תכנית התמריצים הכלכליים שלדבריו הצילה מיליוני משרות, חיסול אוסמה בין לאדן, הרפורמה בשירותי הבריאות, סיום מלחמת עירק וביטול מדיניות הצבא האמריקאי באשר לאי-גיוס הומוסקסואלים לשורותיו ("Don't ask don't tell"). הסרטון יוקרן באופן רשמי ביום שבת הקרוב, במסגרת עצרות הבחירות הראשונות שייערכו במדינות אוהיו ווירג'יניה כחלק מקמפיין הבחירות הנוכחי של אובמה.

רומני מאשים: אובמה לא מקיים הבטחות

בהתאם לדימוי הנקי של אובמה בקמפיין, במהלך הסרטון הארוך כמעט ולא מופיעים אזכורים של יריביו. עם זאת, הקריין מציין כי בעת שאובמה פעל למען העם האמריקאי, יריביו הרפובליקנים "פתחו בקמפיין על מנת להרוס את הנשיא" במקום "לפעול על מנת לקדם את אמריקה" – ומייד לאחר מכן מופיעה לראשונה בסרטון תמונתו של מי שצפוי להיות יריבו של אובמה, מיט רומני.

יש לציין כי היום שחרר מטה הקמפיין של רומני סרטון קצר משלו בשם "הבטחות שהופרו: בזבוז כספים". בסרטון מואשם אובמה כי בעוד שלפני שנבחר הבטיח כי "יבדוק כל פסיק" בתקציב הממשל, קיימו במהלך כהונתו חברי ארגון ה-GSA הממשלתי כנס בעלות של קרוב למיליון דולרים עבור 300 משתתפים בלבד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

צפו במתקפת הנגד של רומני: מה אובמה הבטיח ולא קיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully