וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: אסור לברק ונתניהו להתעלם מטענות דיסקין

29.4.2012 / 6:55

ראש השב"כ לשעבר אינו הראשון המפקפק בהתמודדות של השניים עם הנושא האירני. גם דגן, אשכנזי ואפילו גנץ עשו זאת. המחלוקות בהנהגה מחייבות את נתניהו וברק לתת הסברים לציבור

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי, הציגו בשנה האחרונה ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, בכל מה שקשור לתהליך קבלת ההחלטות בדיון על פרויקט הגרעין האירני. כל אחד בחר להציג את הביקורת בדרכו שלו אך הם היו מאוחדים בדעה אחת כי נתניהו וברק פזיזים בכל מה שקשור לתקיפה באירן. הביקורת התפרסמה ברבים, עוררה שיח, גלי פרשנות וביקורת שחלפו עם הזמן.

ביום שישי בחר דיסקין, שנוהג לברוח מהתקשורת, לנקוט בביקורת פומבית, ישירה וחריפה על אופן התנהלותם של ברק ונתניהו. דיסקין השתמש במושג "אמון", שבשיח בין אנשי ביטחון מהווה בסיס לכל פעולה פשוטה ומכאן העוצמה שמייחסים במערכת הביטחון לדבריו.

אנשים בסביבת ברק טענו בתגובה כי דיסקין בדבריו מצטרף לתסכול של אשכנזי ושל דגן, לאחר שהוחלט לא להאריך להם את הכהונה ולכן הם עדיין מסתובבים עם צביטה בלב ותסכול מתגבר. למרות התגובה ההגיונית של אנשי ברק, לא ניתן להתעלם מהביקורת של שלושת הגורמים המשפיעים ביותר על הביטחון של מדינת ישראל בעשור האחרון ואין עוררין שכל אחד מהן היה מצטיין ומוצלח בתפקידו. כשמחברים את הביקורת של השלושה נגד ברק ונתניהו, כל אזרח בר דעת במדינת ישראל כבר מבין שמשהו בצמרת המדינה מקולקל ואולי הדיונים על פרויקט הגרעין האירני הם לא באמת יסודיים ומקצועיים. אין עשן בלי אש, יאמר כל חכם. אי אפשר לומר שהשלושה פלטו פליטות פה ואמרו דברים לא מבוססים.

התבטאויות המטילות צל על הקו הניצי

דבריו של דיסקין לא נאמרו בחלל ריק אלא ימים ספורים לאחר שהרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בחר להתבטא בראיון חג לעיתון "הארץ". בראיון אמר במפורש גנץ כי הוא חושב שהאירנים לא החליטו על הליכה לייצור פצצה גרעינית ויתרה מזאת, הוא משוכנע שהם רציונליים בתהליך קבלת ההחלטות שלהם, בניגוד גמור לדעתו של אהוד ברק. התבטאויותיו של גנץ עוררו תהיות על טיב מערכת היחסים שלו עם ברק, כשברקע זוכים דבריו לסיקור ברחבי העולם. מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, בחר להגיב לדבריו של רא"ל גנץ, ספק בציניות ספק בתום לב, כשאמר כי הוא מקווה שבני גנץ צדק בעניין הסוגיה האירנית ואולי הוא יודע דברים שהאמריקאים לא יודעים.

ההתבטאויות של דיסקין ורא"ל גנץ מטילים צל כבד על הקו הניצי של ראש הממשלה ושר הביטחון ברק המוביל את צה"ל לתקיפה אפשרית באירן. מה שיכול להרגיע את הציבור הוא כובד משקלו של הרמטכ"ל בכל מה שקשור לנושא זה. חשוב ונכון שצה"ל יכין את כל האפשרויות לתקיפה וייערך לכך במלוא הכוח והרצינות. עם זאת, יש להניח שכל ממשלה בישראל לא תעז לצאת למהלך כה נרחב ובעל משמעות אסטרטגית, הכולל השלכות מדיניות כבדות משקל, ללא תמיכה והסכמה גורפת של הרמטכ"ל. למרות זאת, ראוי שראש הממשלה או שר הביטחון ימסרו הסברים בנושא לציבור בישראל ולא יסתתרו מאחורי תגובות שחוקות של דוברים ממולחים ומטבעות לשון שתכליתן לעמעם את הביקורת בציבור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully