וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: מקווה שגנץ צדק כשאמר שהמשטר האירני הגיוני

שר ההגנה האמריקאי התייחס לדברים שאמר גנץ בראיון, על פיהם הממשל האירני לא החליט אם להמשיך בתכנית הגרעין. "אני מקווה שהוא צודק ושהוא יודע יותר ממני", אמר פנטה

שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, אמר הלילה (שישי) כי הוא מקווה שדבריו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, על כך שההנהגה האירנית היא הגיונית "נכונים". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי פנטה התייחס לדברים שאמר גנץ בראיונות החג, על פיהם בעוד בטהרן מגיעים לנקודה בה עליהם להחליט אם לבנות פצצה גרעינית, ההנהגה האירנית לא החליטה עדיין אם להמשיך בתכנית.

"אני מקווה שהוא צודק ושהוא יודע יותר ממני", אמר פנטה במהלך ביקורו בצ'ילה, "אין לי כל מידע ספציפי המעיד על כך שהאירנים קיבלו החלטה כזאת או אחרת לגבי בנייה של נשק גרעיני". פנטה הוסיף כי הוא "מקווה שלאור המנהיגות של ארצות הברית, הקהילה הבינלאומית וישראל, האירנים יקבלו את ההחלטה הנכונה".

שר הביטחון, אהוד ברק, דווקא יישר אמש קו עם פנטה, ולא עם דבריו של גנץ, ואמר כי "הסנקציות הוחרפו אך הסיכוי שהאירנים יוותרו על תוכנית הגרעין הוא נמוך. דיפלומטי בריטי שבילה עשרות שנים באירן אמר כי זהו מקום שבו לא אומרים את מה שחושבים ולא עושים את מה שאומרים".

בטקס קבלת הפנים המסורתי לכבוד יום העצמאות שיבח ברק את הממשל האמריקאי בהתמודדותו עם האתגר האירני, כשאמר כי "לזכותו של ממשל אובמה יאמר כי הוא מעורב עמוקות בנושא. הם מבינים כי ישראל שופטת את המצב בצורה אחרת ממקומה. השעונים שלנו מתקתקים מהר יותר משל ארצות הברית, אך גם הממשל האמריקאי מבין שישראל צריכה להגן על עצמה בכוחות עצמה". ברק הוסיף והדגיש כי "ישראל חזקה יותר מטריפולי ומטהרן". לדבריו, "ביטחון אמנם עולה כסף, אך זוהי תעודת הביטוח של מדינת ישראל בלב אזור משתנה ועוין. הדרג המדיני מופקד על שיקול הדעת הרחב, תוך הקשבה למודיעין ולצבא ותוך הגנה שהממשלה נושאת באחריות להחלטותיה".

עוד באותו נושא:
ברק: "הסיכוי שהאירנים יוותרו על הגרעין - נמוך"
גנץ: ייתכן שנתמודד עם אתגרים דומים לאתגרי העבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully