וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הסיכוי שהאירנים יוותרו על הגרעין - נמוך"

27.4.2012 / 0:05

שר הביטחון התייחס בנאומו בטקס קבלת הפנים המסורתי לאיום מטהרן, שיבח את מעורבתו של ממשל אובמה אך הביע פסימיות באשר להשפעת הסנקציות. "ישראל צריכה לקבל החלטות לבד"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: אמיר קוטיגרו)

שר הביטחון אהוד ברק אירח אמש (חמישי) עם רעייתו את ראשי מערכת הביטחון ובכירי צה"ל, קצינים בכירים ושרי ביטחון לשעבר במסגרת חגיגות יום העצמאות.

ברק החליט לקיים השנה את הטקס המסורתי בבית חיל האוויר בהרצליה ולהזמין באופן מצומצם 300 מוזמנים, בניגוד לשנים עברו בהם נהוג היה לארח אלפי מוזמנים ברחבת בסיס מחנה מטכ"ל. החלטת ברק התקבלה בצל ההחלטות על קיצוץ בתקציב הביטחון.

ברק התייחס בנאומו לתוכנית הגרעין האירנית, ואמר כי "אירן גרעינית תעורר מירוץ חימוש גרעיני, כאשר טורקיה ומצרים עשויות להצטרף ובעקבות כך עלול לזלוג מידע לארגוני טרור. בעוד ארצות הברית יוצאת מעירק ומתכננת לצאת מאפגניסטן, אירן תפעל ליצירת הגמוניה באזור המהווה מקור לאנרגיה של מדינות רבות".

"האביב הערבי מקבל גוון ירוק איסלמיסטי"

"סביבנו גולש המזרח התיכון כולו, האביב הערבי מקבל גוון ירוק איסלמיסטי. אנחנו נמשיך לפעול על גבולות עזה ולבנון, ואף רחוק יותר", אמר שר הביטחון, בהתייחסו לאיום מטהרן. "הסנקציות הוחרפו אך הסיכוי שהאירנים יוותרו על תוכנית הגרעין הוא נמוך. דיפלומטי בריטי שבילה עשרות שנים באירן אמר כי זהו מקום שבו לא אומרים את מה שחושבים ולא עושים את מה שאומרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר הביטחון ברק בקבלת הפנים החגיגית בבית חיל האוויר. דרור עינב
שיבח את אובמה אך הביע פסימיות מהשפעת הסנקציות. שר הביטחון, הרמטכ"ל ונשותיהם/דרור עינב

ברק שיבח את הנשיא האמריקאי בהתמודדתו עם האתגר, כשאמר כי "לזכותו של ממשל אובמה יאמר כי הוא מעורב עמוקות בנושא. הם מבינים כי ישראל שופטת את המצב בצורה אחרת ממקומה. השעונים שלנו מתקתקים מהר יותר משל ארצות הברית, אך גם הממשל האמריקאי מבין שישראל צריכה להגן על עצמה בכוחות עצמה.

"ישראל חזקה יותר מטריפולי ומטהרן", הדגיש שר הביטחון. "ביטחון אמנם עולה כסף, אך זוהי תעודת הביטוח של מדינת ישראל בלב אזור משתנה ועוין. הדרג המדיני מופקד על שיקול הדעת הרחב, תוך הקשבה למודיעין ולצבא ותוך הגנה שהממשלה נושאת באחריות להחלטותיה".

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully