וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: ייתכן שנתמודד עם אתגרים דומים לאתגרי העבר

רמי שני וקובי מנדל

20.4.2012 / 0:15

הרמטכ"ל אמר את הדברים בטקס לנעילת יום הזיכרון לשואה שנערך בקיבוץ יד מרדכי. בטקס דומה שנערך בלוחמי הגטאות אמרה לבנת: "אז העולם היה אדיש, יש להיזהר מפני אדישות היום"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף וערן גילווארג, עריכה: טל רזניק)

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אמר אמש (חמישי) כי ישראל ניצבת מול אתגרים משמעותיים כפי שהיו בעת הקמתה: "כשאנו מביטים סביב, אנו רואים את המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו. רוח מהפכה טרפה את הקלפים ועתה אנו עומדים שוב בפני תקופה חדשה אין זה מן הנמנע ששוב נעמוד כמו לפני עשרות שנים מול אתגרים רבים ובכל הגזרות".

בני גנץ, בטקס נעילת יום השואה ביד מרדכי, אפריל 2012. דייב בוימוביץ'
"המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו". רב אלוף בני גנץ/דייב בוימוביץ'

גנץ אמר את הדברים בטקס לציון תום יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ יד מרדכי. לדבריו, ביד מרדכי - "באה לידי ביטוי הרוח שפיעמה ביהודים במרוצת הדורות, ממצדה, דרך אנשי תל חי, לוחמי הגיטאות, לוחמי מלחמת התקומה ועד עתה. מעטים מול רבים, נצורים ועייפים, אך תמיד בטוחים שנצח ישראל לא ישקר. אנחנו יודעים כי עתה יש לנו צבא חזק, נחוש, המסוגל להרחיק כל סכנה ממחוזותינו". בעצרת ביד מרדכי השתתפו כ-4,000 בני אדם, בהם שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות מהדרום, אישי ציבור, חניכי תנועות הנוער מישראל ומחוץ לארץ ואורחים רבים.

לבנת: "גם היום יש מי שרוצה להשמיד את העם היהודי"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת נאמה אף היא בעצרת לנעילת יום הזכרון שנערכה בקיבוץ לוחמי הגיטאות שבגליל ואמרה כי "אסור לנו להירתע מלומר את האמת, גם אם היא לא נוחה: היום, כמו אז, יש מי שרוצים להשמיד את העם היהודי. אסור לנו להמעיט במידת הסכנה של אירן גרעינית".

לבנת הוסיפה כי "לפני 70 שנה, העולם היה אדיש לגורל היהודים. אני מזהירה ומתריעה: אל תהיו אדישים גם הפעם. זוהי חובתו של העולם למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. אך מעל הכול, זוהי חובתנו. מדינת ישראל תעשה הכול כדי להגן על שלום תושביה. התמודדנו עם איומים קיומיים בעבר ואם נצטרך נעשה זאת שוב".

יום השואה 2012 - כותרות נוספות
ראש מטה שליט על אמו ניצולת השואה: "אני הנקמה שלה"
לראשונה: משלחת צוענית רשמית באירועי יום השואה
ניצולי שואה: דעו את זכויותיכם

עדכון ראשון: 21:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully